bazarnews

کد خبر: ۷۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از حضور دژپسند برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون اقتصادی خبر داد.

محمدصالح جوکار - سوال از وزیر

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در این کمیسیون برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان، به بازارنیوز گفت:  چندین سوال از جانب نمایندگان مطرح شده که بخشی از این سوالات مربوط به بازار سرمایه است.

در همین راستا، محمدصالح جوکار، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس پیرامون موضوع سوال خود از وزیر اقتصاد به بازارنیوز گفت: سوال من درباره انحصار کارگزاری های بورس است که با فساد به بار می آورد. اکنون نزدیک 16 سال است که کارگزاری های بورس ثابت هستند و همین چند کارگزاری معروف فعالیت می کنند و در چند وقت اخیر هم با رونق بورس پول های کلانی بدست آوردند.

وی افزود:  دو هفته پیش، یک مصوبه‌ای مبنی بر اینکه سازمان تنظیم مقررات، محدودیت موجود را برطرف کند، مطرح شد تا تعداد کارگزاری ها افزایش پیدا کند اما تا الان عملی نشده است.

جوکار ادامه داد: کارگزاری ها بخش خصوصی هستند اما بانک های دولتی هم گریزی به این ماجرا زده اند و کارگزاری ایجاد کرده اند و یک بخش دیگر کار هستند. بنابراین وزارت اقتصاد باید پاسخ دهد که به چه دلیل تعداد کارگزاری ها را کم نگه داشته است.

گفتنی است؛ دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی ساعت 14:30 دقیقه امروز(28 مردادماه) برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون اقتصادی حضور خواهد یافت.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: