bazarnews

کد خبر: ۷۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
دهقان هدف اصلی از اجرای طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت را اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم برای سازندگان و پیمانکاران ایرانی خواند و گفت: با اجرای ۱۳ قرارداد این طرح که امروز امضا می شود، ۱۸۵ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور افزوده می شود.

رضا دهقان امروز (دوشنبه، ۲۷ مردادماه) در آیین امضای ۱۳ قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت، اظهار کرد: ایده اولیه طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت در سال ۹۵ و در دوران برجام مطرح و این طرح در آذرماه ۹۶ در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران تصویب شد. مجوز شورای اقتصاد این طرح نیز خردادماه سال ۹۷ اخذ شد. گاهی می شنویم که می گویند این طرح زمانی در دستور کار قرار گرفت که برخی مذاکرات با شرکت های بین المللی به نتیجه نرسید، در حالی که چنین نبوده است.
وی در ادامه با بیان اینکه ۱۰ قرارداد مرحله اول این طرح که سال ۹۷ امضا شد، به طور میانگین ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار داریم قراردادهای مرحله سوم هم تا پایان سال امضا شود، به توضیحاتی درباره ۱۳ پروژه این طرح پرداخت و افزود: ۳۳ پروژه طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت در سه مرحله پیش می روند که مرحله نخست با امضای ۱۰ قرارداد در سال ۹۷ آغاز شد. امروز هم ۱۳ قرارداد به ارزش حدود ۱۵۲۷ میلیون یورو امضا می شود. دو قرارداد به کارفرمایی نفت فلات قاره ایران در استان های هرمزگان و بوشهر و ۱۱ قرارداد در مناطق خشکی به کارفرمایی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اجرایی می شود. ارزش قراردادها بین ۱۳۵ میلیون یورو تا ۱۸۹ میلین یورو متغیر است. زمان پیش بینی شده برای اکثر این قراردادها دو ساله است؛ به جز دو قرارداد (مارون ۳ و فروزان) که ۲.۵ ساله برآورد شده اند. پیش بینی کرده ایم با اجرای این ۱۳ قرارداد، ۱۸۵ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور افزوده شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: