bazarnews

کد خبر: ۷۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با ایجاد شرایط فنی به دنبال این هستیم که هر روز هفته، شاهد عرضه های اولیه در بورس باشیم.

حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: طی سالهای اخیر، طبقه متوسط در کشور کم شده است به این معنا که یا به طبقات بالا رفته و یا عمده آنها به طبقات پایین کوچ کرده اند، بنابراین بازار سرمایه می تواند حضور طبقه پایین را در اقتصاد ایران پررنگ کند.
وی افزود: حضور مردم در بورس منجر به انتفاع اقتصاد کشور و البته خود مردم خواهد شد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با ایجاد شرایط فنی به دنبال این هستیم که هر روز هفته، شاهد عرضه های اولیه در بورس باشیم.
قالیباف اصل با بیان اینکه تلاش کردیم تا تسهیلاتی برای افزایش سرمایه شرکتها در بورس فراهم کنیم، گفت: دردی که در اقتصاد کشور وجود دارد، این است که بنگاه بزرگ در کشور نداریم و مرتب شعاری را تکرار می کنیم که کوچک زیبا است، در حالیکه بنگاههای کوچک برای یکسری از کارها مناسب است، اما انجام یکسری از امور نیاز به بنگاه بزرگ و تامین مالی بزرگ دارد، بنابراین اگر بنگاه بخواهد بزرگ شود، باید سهامی عام شده و در بازار سرمایه پذیرش شود.
وی اظهار داشت: اگر قرار باشد کار بزرگی در اقتصاد ایران انجام شود، ساختار سهامی عام و تامین مالی عام نیاز است. این روش تامین مالی در دنیا پذیرفته شده است؛ بنابراین ما هم اگر می خواهیم در اقتصاد دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد، کشور ما به بنگاههای بزرگ خود باید تکیه کند و بازار سرمایه نیز مسیر خوبی برای تحقق این هدف است.
قالیباف اصل گفت: ابتدا شرکت باید نشان دهد که مورد اعتماد جامعه سهامداری هست، در این صورت مسیر تامین مالی و بزرگ شدن آن باز می شود و ما نیز در بازار سرمایه از این کار استقبال می کنیم.

برچسب ها: عرضه اولیه ، بورس ، سهام
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: