bazarnews

کد خبر: ۷۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
معاون سازمان امور مالیاتی خطاب به کسانی که در سال ۱۳۹۷ سکه خریده اند اما مالیات آن را نپرداخته اند، گفت: این افراد در صورتی که بیشتر از ۲۰۰ سکه خریده باشند، می توانند امسال اظهارنامه پر کنند و کسانی که کمتر از ۲۰۰ سکه خریداری کرده باشند نیز می توانند طبق دستورالعمل سال ۱۳۹۷ مالیات خود را بپردازند.

سازمان امور مالیاتی به تازگی دستورالعمل اخذ مالیات از خریداران سکه در سال ۱۳۹۸ را منتشر کرده که بر اساس آن تمامی اشخاص حقیقی که در سال گذشته به خرید حداکثر ۱۸۵ قطعه سکه اقدام کرده اند، مشمول مالیات می شوند و میزان مالیات مقطوع قابل پرداخت آن ها براساس تعداد سکه تحویلی طی سال ۱۳۹۸ بدین گونه است که تا ۱۰ قطعه سکه مشمول مالیات نمی شوند و نسبت به مازاد ۱۰ تا ۳۰ سکه به ازای هر سکه ۴۰۰ هزار تومان و نسبت به مازاد ۳۰ تا ۵۰ سکه به ازای هر قطعه سکه ۵۲۰ هزار تومان مشمول پرداخت مالیات می شوند. علاوه بر این، نسبت به مازاد ۵۰ تا ۱۸۵ عدد سکه به ازای هر قطعه سکه معادل ۶۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع برای آن ها محاسبه می شود.
این در حالی است که خریداران سکه در سال ۱۳۹۷ تا ۲۰ سکه از پرداخت مالیات معاف بوده و نسبت به مازاد ۲۰ تا ۶۰ سکه به ازای هر سکه معادل ۱۵۰ هزار تومان و به مازاد ۶۰ تا ۱۰۰ سکه به ازای هر سکه باید ۲۰۰ هزار تومان مالیات بپردازند. همچنین نسبت به مازاد ۱۰۰ تا ۲۰۰ سکه، به ازای هر سکه مکلف به پرداخت ۲۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع هستند. 
بنابراین، این ارقام نشان می دهد که نحوه و نرخ مالیات از خریداران سکه در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ سخت گیرانه تر شده و با افزایش قابل ملاحظه ای مواجه شده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: