bazarnews

کد خبر: ۷۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز ناامیدی از دولت در رابطه با اصلاح ساختار بودجه، از ارسال ۲ پیش‌نویس درباره فروش اوراق سلف نفتی به دفتر رهبر معظم انقلاب خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست قرارگاه جهش تولید با اشاره به وضعیت بودجه و تامین کسری بودجه در سال 98 اظهار داشت: در بودجه سال ۹۷، ۱۲ درصد سهم منابع صندوق توسعه ملی با نظر شورای عالی هماهنگی سران قوا فریز شد که به صندوق واریز نشود و قرار بود دولت از آن استفاده نکند. همچنین دولت متوجه شد که ۴۵۰ میلیون دلار در حساب ذخیره ارزی وجود دارد که می‌تواند برای جبران کسری بودجه استفاده کند و بقیه نیز استقراض است اینها به معنای اصلاح ساختار بودجه نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با طرح گشایش اقتصادی که مربوط به اوراق سلف نفتی است، اظهار داشت: ما مخالف این شیوه ای که دولت مدنظر قرار داده است، هستیم. پیشنهادهای زیادی مطرح شد و پیشنهاد ما این بود که از ظرفیت پالایشگاه‌های داخلی استفاده شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر، به بسیاری از پالایشگاه های کوچک خوراک داده نمی شود، این در حالی است که در صادرات فراورده ها به جای صادرات نفت محدودیتی نداریم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: