bazarnews

کد خبر: ۷۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اینکه کرونا شرایط سختی را برای جهان ایجاد کرده است، گفت: اما با وجود کرونا، تولید نفت در این شرکت متوقف نشده و پیوسته ادامه دارد.

«احمد محمدی» امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، به امضای ۱۳ قرارداد جدید EDP- EDC با هدف نگهداشت و افزایش تولید نفت در روز گذشته اشاره کرد و ادامه داد: به منظور افزایش نگهداشت تولید در اوایل سال گذشته، ۶ قرارداد طرح توسعه ای در مناطق نفتخیز جنوب در میادین منصوری، رامشیر، لالی، کبود، گچساران و نرگسی امضا شد که پیشرفت فیزیکی این قراردادها بین ۲۴ تا ۵۰ درصد در مخازن مختلف است.
وی افزود: بر اساس قراردادهایی که سال گذشته به امضا رسید، هفت چاه حفاری تکمیل شده و چند چاه در مرحله تکمیل است.
محمدی با تاکید بر اینکه در بازه زمانی و با توجه به شرایط تحریمی و کرونا روند کار دچار کندی شد، گفت: در تلاشیم با برنامه ریزی مجدد در بازه زمانی منطقی، این قراردادها به نتیجه برسد.
به گفته مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب، در قراردادهای ۶ گانه، ۱۰۰ هزار بشکه افزایش نگهداشت تولید محقق خواهد شد.
وی افزود: متناسب با پیشرفت پروژه ها، افزایش نگهداشت تولید محقق خواهد شده و چاه هایی که به سرانجام می رسد آماده تولید هستند.
محمدی تاکید کرد: در ادامه قرادادهای قبلی روز گذشته، ۱۱ قرارداد در حوزه مناطق نفتخیز جنوب امضا شد که در آینده بسیار نزدیک عملیات اجرایی این قراردادها شروع می شود و علاوه بر ایجاد اشتغال و حداکثرسازی ساخت داخل، طرح های نگهداشت تولید را نیز به اعداد بهتری می رساند.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ قرارداد دیگر نیز برای نگهداشت و افزایش تولید نفت در مناطزق نفتخیز تعریف شده است، گفت: برندگان سه قرارداد تا نیمه شهریور مشخص می شود و باقی قراردادها نیز تا سه ماه آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: