bazarnews

کد خبر: ۷۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
وزیر راه و شهرسازی در مراسم اجرایی شدن سامانه ملی املاک از شرایط اعطای زمین مرغوب به مالکان خانه های خالی خبر داد.

محمد اسلامی در مراسم اجرایی شدن سامانه ملی املاک و اسکان کشورگفت: کسانی که دارای واحدهای مسکونی خالی یا طرح های نیمه تمام هستند اگر واحد خود را در اختیار طرح اقدام ملی مسکن قرار دهند، زمین مرغوب شهری می دهیم تا مجددا ساخت و ساز کنند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: طراحی سامانه ملی املاک و اسکان علاوه بر آنکه پایگاه اطلاعاتی و قدرت تجزیه و تحلیل ما را برای برنامه ریزی در بخش مسکن واقع بینانه می کند، به ما در شناسایی افراد دارای توانایی و قدرت ساخت و عرضه مسکن دارند نیز کمک می کند تا از این طریق این افراد را نیز در مدار ساخت و تولید مسکن قرار دهیم.
وی با اشاره به مشارکت 16 دستگاه در تکمیل اطلاعات سامانه جامع املاک و اسکان گفت: اجرایی شدن این سامانه از تهاجم سرمایه های غیرمولد به بخش مسکن کمک می کند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز به یکی از تکالیف قانونی و لوازم بسیار ضروری مدیریت در حوزه مسکن با تلاش بی وقفه همکاران این وزارتخانه و شرکت های دانش بنیان پشتیبان سامانه جامه عمل پوشانده شد.
وی تصریح کرد: طراحی و اجرایی کردن این سامانه نه تنها یک تکلیف قانونی که یکی از ضروریات برای برنامه ریزی بود تا اطلاعاتی متقن در اختیار داشته باشیم و در سیاستگذاری های بخش مسکن بر اساس اطلاعات واقعی حرکت کنیم و همواره بتوانیم از تهاجم سرمایه به بازار مسکن و حبس دارایی ها در بخش مسکن جلوگیری کنیم.
اسلامی افزود: وزارت راه و شهرسازی در مسیر طراحی این سامانه، چالش های زیادی را پشت سر گذاشته است، که فقدان اطلاعات لازم در این وزارتخانه و مطالبه سنگین مردمی برای راه اندازی این سامانه از جمله چالش هایی بود که در طراحی سامانه با آن مواجه بوده ایم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: