bazarnews

کد خبر: ۷۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
محمد علی کمالی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: در حالی که وزارت صنعت اعلام کرده که ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن ذرت به کشور وار شده، وزارت کشاورزی اعلام می کند تنها ۹۰۰ هزار تن از این محصول برای عرضه در بازارگاه به دستش رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: در حالی که وزارت صنعت اعلام کرده که ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن ذرت به کشور وار شده، وزارت کشاورزی اعلام می کند تنها ۹۰۰ هزار تن از این محصول برای عرضه در بازارگاه به دستش رسیده است.
به گزارش تسنیم، محمد علی کمالی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور امروز در نشست خبری اظهار کرد: سرانه مصرف گوشت مرغ در ایران 34 کیلوگرم است که دو برابر متوسط جهانی است و بار کاهش مصرف گوشت قرمز و سفید را به دوش می کشند.
وی افزود: در حالیکه قیمت گوشت قیمه و ماهی باعث شده که مردم به اندازه کافی قدرت خریداری نداشته باشند، پروتئین مغزی خود را از طریق گوشت مرغ تامین می کنند.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: سال گذشته در حالی که قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده 8550 تومان بود اما مرغداران به طور میانگین محصولات خود را حدود 7300 تومان به فروش رساندند، قیمت مرغ زنده در سال جاری نیز که 10 هزار تومان تعیین شده اما به طور متوسط به قیمت 9500 تومان به فروش می رسند که این امر نشان دهنده آن است که مقداران به تعهدات خود عمل کرده اند اما دولت به تعهدات خود در قبال مرغداران عمل نمی کند.
وی افزود: دولت به مرغداران گوشتی تکلیف کرده است که 120 میلیون جوجه ریزی در هر دوره داشته باشند که این رقم در ایام پر تقاضای سال مانند شب عید به 140 میلیون قطعه میرسد اما به دلیل کاهش مصرف و عدم حمایت دولت تولیدکنندگان این این بخش در سه ماه انتهای سال گذشته زیان سنگینی را تجربه کردند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: