bazarnews

کد خبر: ۷۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
معاون وزیر صمت با بیان اینکه ۶۶ درصد معادن کشور شامل مواد غیرفلزی و مصالح ساختمانی است، گفت: معادن کوچک مقیاس با اینکه ذخیره کمی دارند؛ ولی حدود ۸۰درصد معادن ایران را به خود اختصاص داده اند.

علیرضا شهیدی با بیان اینکه معادن کوچک مقیاس با اینکه ذخیره کمی دارند ولی حدود ۸۰ درصد معادن ایران را به خود اختصاص داده اند، اظهار داشت: حدود ۶۶ درصد معادن کشور شامل معادن مواد غیرفلزی و مصالح ساختمانی است و این اهمیت معادن کوچک را بیش از پیش نشان می دهد.
رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به این که معادن کوچک می توانند در اشتغال اثرگذار باشند، تصریح کرد: باتوجه به اینکه معادن کوچک به سرمایه گذاری کمی نیاز دارند بخش خصوصی به راحتی می تواند در آن ورود کرده و در رشد اشتغال سهم بسزایی داشته باشند.
وی درباره اهمیت توجه به اکتشاف ذخایر پنهان، تصریح کرد: در دنیا شرکت های معدنی بزرگ به این نتیجه رسیده اند که ذخایر معادن کوچک مقیاس تا سال ۲۰۵۰ به اتمام می رسد؛ درنتیجه باید هدف آنها اکتشاف ذخایر پنهان باشد.
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به اقدامات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور برای رشد اکتشافات، گفت: از سال ۱۳۸۱ موضوع ژئوفیزیک هوایی را مورد توجه قرار داده ایم تا به اکتشاف ذخایری برسیم که در زیر زمین نهفته هستند و شاهدی از آنها در سطح زمین دیده نمی شود.
شهیدی افزود: این معادن بر اساس آمارها و مطالعات در عمق ۱۰۰ تا ۱۵۰ متری زمین قرار دارند، عمق اکتشاف ما خیلی کم است و برای اینکه بتوانیم بقای خود را در بحث مواد معدنی و تأمین خوراک کارخانه ها حفظ کنیم باید به عمق توجه کنیم.
رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اضافه کرد: مسئولیت این سازمان در اصل اکتشاف مواد معدنی در سطح کشور است.

برچسب ها: معادن ، مصالح ، وزارت صمت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: