bazarnews

کد خبر: ۷۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در یک برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت هفته دولت تاکید کرد که در طول سال جاری هیچ استقراضی از بانک مرکزی صورت نگرفته است.

نوبخت سه شنبه شب در آغاز این برنامه زنده تلویزیونی به پرداخت ماهانه یارانه ها اشاره کرد و گفت: یکی از مصائبی که سازمان برنامه و بودجه کشور با آن دست و پنجه نرم می کند و جزو سختی های این سازمان محسوب می شود، پرداخت یارانه نقدی، کمک معیشتی و حقوق ها است.
وی افزود: البته همه پرداخت ها زمان بندی منظم دارد بطوریکه دهم هر ماه یارانه معیشتی، ۲۰ هر ماه یارانه نقدی و آخر هر ماه هم حقوق ها پرداخت می شود و زمان پرداخت ها را به نظمی رساندیم تا شرایط اجتماعی افراد را درک کنیم.
رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در حال حاضر شرایط اقتصادی جامعه به گونه ای نیست که برخی یارانه های کمک معیشتی را حذف کنیم اما ما به هیچ وجه در طول سال جاری هیچ استقراضی از بانک مرکزی نداشتیم.
وی در خصوص این نکته که طبق ماده ۴ هدفمندی یارانه ها دولت باید نسبت به شناسایی ۳ دهک اول جامعه و حذف یارانه آن ها اقدام کند، گفت: دولت این ماموریت را به وزارت رفاه داد که بر اساس بانک اطلاعاتی خود دهک های بالای جامعه را شناسایی و یارانه آن ها را قطع کند که این کار در یک مقطعی انجام شد و ۳ تا ۴ میلیون نفر شناسایی و یارانه آن ها حذف شد اما آنقدر فضاسازی در جامعه صورت گرفت که وزارت رفاه مجبور به بازگشت یارانه برخی افراد شد.
او افزود: نیازمندیم که اگر قرار است اقدامی صورت بگیرد، مشارکت بین دستگاه ها ایجاد شود تا بتوانیم یارانه را به آنهایی که استحقاق دارند، پرداخت کنیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: