bazarnews

کد خبر: ۷۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
حق مسکن کارگران بعد از گذشت ۵۸ روز از ارسال «نامه فوری وزیر کار» بالاخره به تصویب هیئت دولت رسید.

گروه کار و تعاون بازارنیوز: در جلسه ۱۷ خرداد ماه شورای عالی کار مصوب شد حق مسکن کارگران از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یابد اما با توجه به اینکه دولت نیز باید این افزایش را تصویب می‌کرد در پایان جلسه مذکور شورای عالی کار، وزیر کار وعده داد که حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی نهایتاً تا پایان تیرماه در دولت تصویب شود.

۳۱ خرداد ماه وزیر کار در نامه‌ای مصوبه شورای عالی کار را به هیئت وزیران ارسال و درخواست کرد این موضوع با قید دو فوریت در دستور کار قرار گرفته و تصویب شود.

با این حال پس از گذشت ۵۱ روز از ارسال نامه شریعتمداری به دولت، افزایش حق مسکن کارگران هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسید.

اگرچه با توجه به اینکه فیش‌های حقوقی معمولاً تا پیش از ۲۵ هر ماه بسته می‌شود، انتظار می‌رفت دولت در روز چهارشنبه هفته گذشته و یا روز یکشنبه هفته جاری حق مسکن کارگران را تصویب کند تا این مؤلفه در حقوق مرداد ماه کارگران اعمال شود، اما آنطور که محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساعتی قبل خبر داد، افزایش حق مسکن کارگران بعد از گذشت ۵۸ روز از ارسال «نامه فوری وزیر» و در جلسه صبح امروز دولت به تصویب رسیده است.

۵۸ روز پیش در نامه ارسالی شریعتمداری به دولت ذکر شده بود، حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی از فیش حقوق تیر ماه کارگران قابل اعمال است و بنابراین با توجه به تصویب دیرهنگام و واریز حقوق تیر و مردادماه، کارفرماها باید معوقه ۴۰۰ هزار تومانی تیر و مرداد (به ازای هر ماه ۲۰۰ هزار تومان) را در حقوق شهریور ماه کارگران خود اعمال کنند.

البته هنوز جزئیاتی از مصوبه دولت در مورد حق مسکن منتشر نشده و باید منتظر خروج متن تصویبی دولت باشیم تا مشخص شود حق مسکن از چه ماهی باید در حقوق کارگران اعمال شود و باید امیدوار بود حداقل در این زمینه، وعده دولت نقض نشود و موعد اعمال، همان تیرماه باشد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: