bazarnews

کد خبر: ۷۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
وزیر نفت با بیان اینکه در سال ۹۲ هم وارد کننده بنزین و هم گازوییل بودیم، گفت: اکنون اما جهش ۴ برابری در صادرات فرآورده های نفتی را به ثبت رساندیم. صادرات فرآورده های نفتی در سال ۹۲ حدود ۵.۸ میلیون تن بود که این رقم در سال گذشته به ۲۳ میلیون تن بالغ شده است.

بیژن زنگنه شامگاه چهارشنبه در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه مهمترین میادین مشترک نفتی از نظر حجم و ذخایر میادین غرب کارون است، گفت: برداشت از این میادین در سال ۹۲ حدود ۷۰ هزار بشکه بوده و در ۷ سال گذشته ۶ برابر شده و اکنون ۴۰۰ هزار بشکه ظرفیت برداشت دارد.
وی با بیان اینکه در این ۷ سال ۱۵۰ چاه در آزادگان جنوبی حفر شده است، ادامه داد: اطلاعاتی که از عراق داریم نشان می دهد برداشت نفت این کشور از میادین مشترک این منطقه، ۲۵۰ هزار بشکه در روز است.
زنگنه افزود: برنامه تولید از این میادین، در صورتی که مشکلی پیش نیاید، بالای یک میلیون بشکه در روز است. البته باید ضریب بازیافت را بالا ببریم زیرا اکنون ضریب بازیافت در این میادین به ویژه در لایه سروک زیاد نیست. دانشگاه تهران در میدان آزادگان مسوولیت مطالعه افزایش ضریب بازیافت را دارد و خبرهای خوبی به گوش می رسد که ضریب بازیافت در این لایه تا ۲ برابر شدن افزایش خواهد داشت.
به گفته زنگنه در حال حاضر ضریب بازیافت در لایه سروک زیر ۱۰ درصد است.
وی به دستیابی به تولید ۶۰ هزار بشکه ای تولید نفت از میدان آذر در آینده ای نزدیک اشاره کرد و گفت: قراردادهای توسعه میادین پایدار غرب و آبان نیز نهایی شده است.
وزیر نفت با بیان اینکه بزرگترین میدان دریایی ایران پارس جنوبی است که بزرگترین میدان گازی جهان نیز به شمار می رود، ادامه داد: تولید ایران از این میدان در سال ۹۲ حدود ۲۸۰ میلیون متر مکعب در روز بود که این عدد اکنون با رشدی ۲.۵ برابری به ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

برچسب ها: نفت ، صادرات نفت ، زنگنه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: