bazarnews

کد خبر: ۷۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
وضعیت هفته گذشته بازار سرمایه نشان می دهد معاملات ناپیوسته، نقدشوندگی سهام را به چالش کشیده است. در مرحله اول معاملات صبح بر روند و قیمت بازار ظهر اثرگذار است و از سوی دیگر امکان فروش و جابه جایی سهام به دلیل فاصله دو بازار کم شده است.

تابلوی بورس در آخر هفته به رنگ سرخ درآمد و روند بازار سکه و ارز کاهشی شد. در چهارشنبه خروج، سهام هیچ صنعتی شاهد ورود پول سرمایه گذاران حقیقی نبود، در طرف عرضه نیز آمار خروج پول حقیقی ها رکورد شکست. هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان از پول سرمایه گذاران حقیقی در پایان مبادلات چهارشنبه از بازار خارج شد؛ تصویری که از ۱۴ دی ۹۸ در بازار سهام تکرار نشده بود.
دیروز یکی از کم حجم ترین روز های معاملاتی را شاهد بودیم و ارزش معاملات خرد با ثبت رقم ۵هزار و ۱۲۰میلیارد تومان به کمترین رقم از ۶ اردیبهشت ماه رسید. روز چهارشنبه ارزش صف های فروش تشکیل شده در بورس، فرابورس و بازار پایه از ۱۵ هزار میلیارد تومان فراتر رفت. این صف های خرید برای ۷۴ درصد از کل سهام شرکت های بورس تشکیل شد. از سوی دیگر روند مشابهی روز چهارشنبه در بازار ارز و سکه رقم خورد و معامله گران به دنبال خروج از موقعیت خرید و قرار گرفتن در صف فروش بودند که روند کاهشی در این بازار ها را به دنبال داشت.
چهارشنبه خروج در بازار ها
بورس تهران در آخرین روز معاملاتی مردادماه در حالی به کار خود پایان داد که این نماگر از ابتدای این ماه ۲۷/ ۸ درصد کاهش را تجربه کرد و راه های رفته را بازگشت. شاخص کل بورس تهران در آخرین روز کاری در نهایت در ایستگاه یک میلیون و ۷۵۷ هزار واحد متوقف شد. رکوردی که در این هفته از بازار سرمایه به ثبت رسید کاهش ۱۱ درصدی هفتگی شاخص کل بورس بود؛ این رخداد در تاریخ فعالیت بورس سابقه نداشته است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: