bazarnews

کد خبر: ۷۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
وزیر نفت گفت: در حالی که یکی از تهدیدهای آمریکا در تحریم گذشته تحریم بنزین بود، ما اکنون بزرگترین صادرکننده بنزین در منطقه هستیم.

 بیژن زنگنه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با بیان اینکه صادرات فرآورده نفتی در سال های اخیر جهش ۴ برابری داشته و از ۵.۸ میلیون تن به ۲۳ میلیون تن رسیده است، اظهار کرد: یکی از دلایل آن تولید گاز و افزایش گازرسانی بود.
وی با بیان اینکه ظرفیت تولید روزانه بنزین هم اکنون ۱۰۷ میلیون لیتر است در حالی که این مقدار در سال ۹۱، ۵۲ میلیون لیتر بود، اظهار کرد: گازرسانی روستایی از ۱۴ هزار روستا در سال ۹۲ هم اکنون به بیش از ۳۱ هزار روستا رسیده است و ۹۵ درصد جمعیت کل کشور هم اکنون از نعمت گاز بهره مند هستند.
وزیر نفت با بیان اینکه بازار نفت هنوز احیا نشده، اما با اقدام های موثر اوپک، قیمت نفت به بالای ۴۰ دلار برای هر بشکه رسیده است، گفت: برآوردهای اوپک حاکی از آن است که امسال به جز از سمت چین رشد اقتصادی وجود ندارد، اکنون حکومت هنوز در دست کروناست . اگر صنعت پتروشیمی نداشتیم به زحمت می توانستیم شرایط تحریم را پشت سر بگذاریم.
زنگنه با بیان اینکه هم اکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه تقاضا برای پتروپالایشگاه ها وجود دارد که سهم نفت خام از این رقم روزانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه است، گفت: صنایع پتروشیمی و گاز دو بخش افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران است، پیش از انقلاب صنعت گاز وجود نداشت. اسفندماه پارسال ظرفیت تولید گاز کشور به هزار میلیون مترمکعب رسید.

برچسب ها: بنزین ، زنگنه ، تحریم
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: