bazarnews

کد خبر: ۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
معاون سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح کرد
معاون سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه فرهنگ قانون‌گرایی در اقتصاد اسلامی مورد تأکید است عنوان کرد که لازم است با تقویت روحیه قانون‌گرایی، تبعیت از قانون و التزام به آن زمینه‌های تحقق اقتصاد اسلامی نهادینه شود.
بازار نیوز - محمدرضا واعظ مهدوی در چهاردهمین نشست تخصصی اقتصاد اسلامی در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: کارآفرینی، افزایش تولید، مدیریت مصرف، برنامه‌ریزی تولید ملی، صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی، قطع وابستگی به بودجه و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی از جمله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستند.

واعظ مهدوی با بیان اینکه فرهنگ قانون‌گرایی در اقتصاد اسلامی مورد تأکید است، گفت:  لازم است با تقویت روحیه قانون‌گرایی، تبعیت از قانون و التزام به آن زمینه‌های تحقق اقتصاد اسلامی نهادینه شود.

وی با بیان اینکه در گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی باید مسائلی همچون مقابله با ربا، احتکار و اسراف در دستور کار اقتصاد مقاومتی قرار گیرد گفتعلاوه بر این موارد باید: در گفتمان‌سازی، فرهنگ کار نیز مورد توجه قرار گرفته، زیرا ارزش دانستن کار و تشویق به پر کاری در زمینه فرهنگ کاری می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور فرهنگ تولید را از دیگر ابزارهای گفتمان‌سازی در اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: حمایت از تولید ملی، رفع موانع تولید و ارزش دانستن مصرف کالاهای داخلی از ابزارهای فرهنگ تولید است.

وی با اشاره به اینکه در گفتمان سازی اقتصاد اسلامی، فرهنگ بهره‌وری از ابزارها محسوب می‌شود، تصریح کرد: ترویج مفهوم بهره‌وری، آموزش عمومی بهره‌وری و توجه به ظرفیت‌های موجود از جمله محورهای فرهنگ بهره‌وری است.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور فرهنگ الگوی مصرف را از دیگر ابزارهای گفتمان‌سازی در اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: مبارزه با اسراف، مبارزه با تجمل‌گرایی، ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و احتراز از افزایش هزینه‌های زندگی از جمله محورهای فرهنگ الگوی مصرف است.

واعظ مهدوی ادامه داد: فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی، فرهنگ قانون‌گرایی و فرهنگ مالیات از جمله محورهای گفتمان سازی در اقتصاد مقاومتی است که باید توجه قرار گیرند.
ایسنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: