bazarnews

کد خبر: ۷۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
تحلیل وضعیت بازارها در هفته گذشته؛
در هفته‌ای که سپری شد، شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی به یک میلیون و ۷۵۷ هزار واحد رسید. همچنین دلار در بازار آزاد در قیمت ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان داد و ستد شد. سکه تمام بهار آزادی نیز ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان معامله شد.

ثبات در بازار طلا و دلار/ شاخص به کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازگشت+فیلم

 در حالی که بورس اوراق بهادار تهران در هفته‌های قبل روند رکورد شکنی و افزایش شاخص را طی کرده بود، در این هفته روند اصلاح شاخص را در پیش گرفته و چهارشنبه هم در پایان معاملات، شاخص کل بورس 68 هزار و 94 هزار واحد ریزش کرده و به رقم یک میلیون و 757 هزار و 257 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن 9656 واحد کاهش یافته و به رقم 481 هزار و 800 واحد رسید.

ارزش بازار که ناشی از قیمت سهام در تعداد سهام شرکت‌های بورسی است، امروز به بیش از 6 میلیون و 577 هزار میلیارد تومان رسید. در حالی که این رقم قبلاً به بالا 7 میلیارد تومان رسیده بود. 

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 4 میلیارد و 333 میلیون سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 787 هزار نوبت معامله و به ارزش 5 هزار و 528 میلیارد تومان دادوستد کردند. 

اگر ارزش معاملات در فرابورس را هم در نظر بگیریم که امروز به بیش از 2567 میلیارد تومان رسید مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس ایران امروز به بیش از 8 هزار میلیارد تومان رسید. در حالی که در هفته‌های قبل ارزش معاملات یک روز بورس و فرابورس به بالای 32 هزار میلیارد تومان نیز رسید.

کارشناسان بارها اعلام کرده‌اند حضور در بازار سرمایه باید اولاً از محل پس‌اندازهای مازاد باشد و ثانیاً همراه با تحلیل، مطالعه و مشورت با افراد متخصص و امین باشد و سهامداران خرد به هیچ‌وجه از سیگنال‌ فروشان و فضای مجازی پیروی نکنند، بلکه اخبار و رویدادهای را از کانال‌های رسمی و خبرگزاری‌ها دریافت کنند و به توصیه مسئولان و کاشناسان توجه کنند و از شایعات و توصیه‌های سیگنال‌فروشان و مدیران کانال‌های تلگرامی غیرمجاز دوری کنند تا دچار زیان نشوند.

 

ثبات در بازار طلا و دلار

در حالی که پس از انتشار صورت مذاکرات نشست ماه گذشته فدرال رزرو آمریکا ارزش دلار تقویت شده و میزان بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا افزایش یافته است، قیمت طلا روز چهارشنبه بیش از 3 درصد کاهش یافت، و نهایتا در روز پنجشنبه، هر سکه تمام بهار آزادی در قیمت 10 میلیون و 760 هزار تومان معامله شد.

صرافی‌ها پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با افزایش 50 تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل 22 هزار و 700 تومان اعلام کردند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 22 هزار و 600 تومان خریداری می‌کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: