bazarnews

کد خبر: ۷۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
راشاتودی که یک رسانه روسی است شرکت والاریس که بزرگ ترین شرکت نفتی حفاری فراساحلی جهان به شمار می رود، در آمریکا اعلام ورشکستگی کرده است.

شرکت والاریس انگلیس برای صاف کردن بخشی از بدهی 7.8 میلیارد دلاری خود در آمریکا اعلام ورشکستگی کرد . این شرکت با ارائه درخواست ورشکستگی به مقامات قضایی آمریکا پیشنهاد کرده است تا 6.5 میلیارد دلار از 7.8 میلیارد دلار بدهی اش را از طریق ارائه دارایی تأمین کند.این شرکت بزرگ ترین دارنده سکوهای حفاری فراساحلی در جهان به شمار می رود.
با توجه به آنکه صنعت حفاری دریایی در جهان یکی از بخش هایی است که از محل تبعات شیوع ویروس کرونا و کاهش قیمت و تقاضای نفت در بازار جهانی بیشترین آسیب را دیده است . دو شرکت دیاموند و نوبل نیز که اتفاقا در زمینه حفاری دریایی فعال بوده اند نیز پیش تر در آمریکا اعلام ورشکستگی کرده اند. البته والاریس تا الان خوش شانس بوده چرا که به گزارش وال استریت ژورنال نیمی از طلبکاران این شرکت پیشنهاد آن برای تأمین بدهی از طریق ارائه دارایی را قبول کرده اند . تام بورک، مدیرعامل والاریس می گوید: شیوع کرونا احتمالاً به افت جدی و بیشتر صنعت خدمات نفتی در جهان منجر خواهد شد . البته چیزی که برای طلبکاران خبر خوبی بود برای سهامداران والاریس خبر وحشتناکی به شمار می رفت، چرا که بر اساس طرح جدید والاریس تمام سهام های این شرکت به باد خواهند رفت.

برچسب ها: ورشکستگی ، نفت ، حفاری
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: