bazarnews

کد خبر: ۷۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم، با اشاره به اینکه حضور استارتاپ های بزرگی مانند کافه بازار و ... در گام های نخست در بورس باعث الگو شدن برای دیگر شرکت های استارتاپی و باعث رونق بازار سرمایه می شود، قول بررسی و چگونگی حضور سریع و قطعی استارتاپ ها در جلسه روز شنبه نمایندگان مجلس جهت بررسی بازار سرمایه و بورس را داد.

یکی از مزایای ورود استارتاپ ها به بورس، این است که صورت های مالی خود را ارائه می دهند و این بیانگر این است که به شکل صحیح مدیریت می شوند. هدایت سرمایه های سرگردان در حمایت از فعالیتهای اقتصادی یکی دیگر از مزایای پیوستن استارتاپهایی است که به ویژه از عملکرد خوبی در حوزه فعالیت خود برخوردار بوده اند.
علاوه بر این کارآفرینان در این عرصه انگیزه فعالیت بیشتر برای فعالیت پیدا می کنند و زمینه اشتغالزایی بیشتری نیز در کشور فراهم می شود. در عین حال بنا به گفته کارشناسان ورود استارتاپها به بورس زمینه تنوع در این عرصه را بیشتر ایجاد می کند و روال بورس نیز از حال انحصاری خارج شود .
حضور استارتاپها در بورس؛ وعده ای که تا کنون وفا نشده است
خبر ورود استارتاپها به بورس خبری است که علاوه بر اینکه از حمایت دولت برخوردار است به هیجان زدگی نسبتاً زیادی در جامعه منتهی شده است. طبق گفته امیر ناظمی، رییس سازمان فناوری اطلاعات، در ابتدای اردیبهشت امسال قرار بود چهار شرکت صبا ایده (بنیان گذار کلوب، میهن بلاگ، صباویژن، آپارات و فیلیمو)، کافه بازار، تپسی و دیجی کالا، تا پایان تابستان به بورس وارد شوند و تحت یک تابلو در بازار عرضه شوند.
اما وعده وزیر امور اقتصادی و دارایی ، مبنی بر ورود این استارتاپها به بورس تا کنون محقق نشده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: