bazarnews

کد خبر: ۷۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین گفت: سفر مدیر کل آژانس انرژی اتمی ارتباطی با مکانیسم ماشه ندارد.

 کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، با توجه به سفر پیش روی مدیرکل آژانس به تهران، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: همانگونه که قبلا اعلام شد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس، فردا به ایران سفر می کند و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با مقامات کشورمان دیدار و گفتگو خواهد کرد.اعتماد ایران به آژانس در ماه های اخیر صدمه دیده است.
غریب آبادی افزود: ضروری است که سفر مدیرکل به ایران، موجب اعتمادسازی شود. این سفر، ارتباطی با مکانیسم به اصطلاح ماشه ندارد و خواست آمریکا هم نیست و در چارچوب دعوت طرف ایرانی صورت می پذیرد.
سفیر ایران تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد دیگران روابط آژانس و ایران را بویژه در شرایط حساس فعلی مدیریت کنند. مهم است این اطمینان در تهران داده شود که آژانس بر مبنای سه اصل بی طرفی، استقلال و حرفه ای گری حرکت خواهد کرد و در مسائل پادمانی نیز فراتر از اصول استاندارد و ارزیابی ها و داده های مستقل خود عمل نخواهد کرد. تنها در این صورت است که سوءتفاهمات می تواند رفع شده و همکاری ها تداوم یابد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: