bazarnews

کد خبر: ۷۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
قیمت گوشی موبایل آیفون شب گذشته و در ساعات تعطیلی بازار افزایش داشت.

افزایش قیمت موبایل آیفون در ساعات تعطیلی بازار

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: پس از گذشت چند هفته از انتشار خبر ممنوعیت واردات موبایل با ارزش بالای ۳۰۰ یورو به کشور با هدف توجه بر تامین نیاز ۹۰ درصد از مردم، روز گذشته رهبر معظم انقلاب نسبت به واردات یک برند موبایل لوکس آمریکایی که سال گذشته چیزی حدود نیم میلیارد دلار از منابع ارزی کشور را به خود اختصاص داده بود، واکنش نشان دادند.

این در حالیست که ابراهیمی درستی، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و موبایل تهران به دفعات از رانت اطلاعاتی انجمن از تصویب مصوبه لغو واردات موبایل بالای ۳۰۰ یورو سخن گفته بود و انجمن و شرکت‌های واردکننده را مصوب برهم خوردن بازار، احتکار و گرانفروشی ناشی از درز خبر این مصوبه می‌دانست، اما امروز شاهد افزایش قیمت‌های آیفون در کف بازار هستیم.

ظاهرا ادعا‌های رییس اتحادیه در خصوص رانتخواری واردکنندگان از خبر لغو ۳۰۰ یورویی درست نبوده است؛ چرا که افزایش قیمت‌ها این بار درست در ساعاتی شروع شد که شرکت‌ها تعطیل بوده اند و این تغییر قیمت در میان مغازه‌داران رخ داده است.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار بازارنیوز، قیمت انواع گوشی برند آیفون بین یک تا ۳ میلیون تومان فقط در ساعاتی که عملا بازار تعطیل بود افزایش داشت.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: