bazarnews

کد خبر: ۷۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار مطرح کرد؛
یزدان گفت: طی سال‌های ۹۵ تا ۹۹ ما قریب ۴۵۰ درصد افزایش حق مسکن داشتیم که در طول ۲۴ سال گذشته بی سابقه بوده و گامی مرمتی در راستای ایفای حقوق کارگری است تا این فاصله طبقاتی طولانی در سال‌های قبل، کمتر بشود.
کوروش یزدان - مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار
گروه کار و تعاون بازارنیوز: کوروش یزدان، مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار در گفتگو با بازارنیوز پیرامون اعمال افزایش حق مسکن کارگران گفت: در مصوبه‌ای که در سال جاری در شورایعالی کار به تصویب رسیدT مشخص شد که ۲۰۰ هزار تومان به حق مسکن کارگران اضافه شود و از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان برسد.

وی افزود: مراحل قانونی آن بدین صورت بود که این طرح باید در دولت مطرح می‌شد و کمیسیون اقتصادی دولت و هیئت وزیران تایید می‌کردند که این مراحل طی شد و اجرای آن هم توسط وزیر رفاه اعلام شد و همه شرکت‌های تابع قانون کار ملزم شدند که از تیرماه این حق مسکن را اعمال کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: طبیعتا از اول تیر این قانون اجرا می‌شود و حقوق رد شده تیر و مرداد جزو مطالبات حقوق کارگران محسوب می‌شود که در فیش‌ها اعمال می‌شود و باید همه شرکت‌ها تبعیت کنند.

یزدان خاطر نشان کرد: پیشنهاد و مصوبه اخیر افزایش دستمزد در مزایا و حقوق، تاثیر بسیار مثبتی در دریافتی کارگران خواهد داشت که آثار تکمیلی آن بصورت ۴۱.۸ درصد افزایش حقوق در سال ۹۹ بود.

یزدان ادامه داد: طی سال‌های ۹۵ تا ۹۹ ما قریب ۴۵۰ درصد افزایش حق مسکن داشتیم که در طول ۲۴ سال گذشته بی سابقه بوده و گامی مرمتی در راستای ایفای حقوق کارگری است تا این فاصله طبقاتی طولانی در سال‌های قبل، کمتر بشود.

وی در پایان تاکید کرد: ما باز هم با اعدادی که ایده ال است فاصله داریم و امیدواریم سیاست‌هایی که در سال های آتی اعمال خواهد شد، حق مسکن کارگری را بیشتر کند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: