bazarnews

کد خبر: ۷۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به آخرین وضعیت صنعت هسته ای ایران و این که حجم آب سنگین تولید شده در کشور بیش از 130 تن است، خاطر نشان کرد، بخشی از آب سنگین تولید شده را به کشورهای دیگر صادر می کنیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «بهروز کمالوندی»، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت که تهرا به رغم فشارها و کارشکنی های آمریکا موفق شده است مازاد آب سنیگن تولید شده را صادر کند.
او شامگاه یکشنبه در گفتگوی با شبکه خبری « العالم » اظهار داشت: «حجم آب سنگین تولید شده در ایران بیش از 130 تن است که بخشی از آن را به کشورهای دیگر از جمله چند کشور اروپایی صادر می کنیم». کمالوندی به دلیل فشارهای آمریکا بر کشورهای هدف، ترجیح داد به نام این کشورها اشاره نکند.
وی انفجار اخیر در تاسیسات نطنز را پروژه ای «خرابکارانه» توصیف کرد و گفت: «بررسی های امنیتی خرابکارانه بودن این اقدام را تایید می کند و آنچه مسلم است اینکه در نطنز انفجار رخداده است اما در این که این انفجار چگونه صورت گرفته و با چه موادی انجام شده و جزئیات آن چیست را مسئولین امنیتی در وقت مناسب اعلام خواهند کرد».
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به سفر فردا (دوشنبه) مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران ابراز امیدواری کرد که این سفر به رفع نگرانی های دو طرف کمک کند.
کمالوندی همچنین درخصوص دو مکانی که آژانس خواستار دسترسی به آن هاست، گفت: «یکی از این دو مکان در اطراف "شهررضای" اصفهان و دیگری در نزدیکی تهران قراردارد».

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: