bazarnews

کد خبر: ۷۶۰۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
سازمان معلمان ایران با صدور بیانیه ای، مطالبات معلمان در زمینه صندوق ذخیره فرهنگیان را بیان کرد.

سازمان معلمان ایران با صدور بیانیه‌ای به تشریح مطالبات معلمان در ارتباط با صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت.

در این بیانیه آمده است:

«سازمان معلمان، پس از رصد مطالبات معلمان و بررسی و مشورت با کارشناسان متعدد، عمده مطالبات معلمان را بحق و عملیاتی و ممکن می‌داند. از آنجا که اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان، حاصل هم‌اندیشی است، لذا می‌توان با اصلاح و اعمال تغییراتی اساسی و پایدار به شرح زیر مطالبات جامعه معلمان را محقق و عملیاتی ساخت:

۱- همانگونه که در اساسنامه صندوق ذکر شده و در اداره ثبت شرکت‌ها نیز ثبت شده، صندوق خصوصی است. ما ضمن تاکید بر واقعیت انکارناپذیر خصوصی بودن صندوق ذخیره فرهنگیان، به شدت با شایعات بی‌اساس دولتی بودن یا اموال عمومی بودن صندوق مخالفیم.

۲-پرداخت به موقع سهم تعیین شده دولت (مانند سایر کارکنان دولت) بایستی به عنوان یک وظیفه دائمی و غیرقابل تغییر دولت تلقی و اعمال شود.

۳-درصورت تاخیر دولت در پرداخت سهم کمک تعیین شده، دیرکرد تاخیر در پرداخت چون دیگر سازمان‌ها محاسبه و دولت متعهد به پرداخت شود.

۴- دوسوم اعضاء هیئت امناء، توسط فرهنگیان عضو صندوق و با رای مستقیم آنان از بین افراد متخصص و حرفه‌ای مرتبط با موضوع فعالیت صندوق انتخاب شوند تا نظارت مستقیم از جانب معلمان بر اموالشان لحاظ شود (پیشنهاد ما، تدوین آئین‌نامه‌ای است تا این خلاء 25 ساله را برطرف نماید)

۵- ترتیبی اتخاذ شود تا همه شرکت‌های تابعه واجد شرایط و سودده وارد بورس شوند و به نسبت سرمایه معلمان به آنان اوراق سهام داده شوند و سود حاصل از عملکرد شرکت‌ها به علاوه سود حاصل از تجدید ارزیابی دارایی‌ها به نسبت سهام معلمان، به حساب آنان واریز شود.

۶- معلمان بازنشسته و تسویه شده هم امکان بازگشت به عضویت در صندوق را در صورت تمایل خود داشته باشند.

۷- فرزندان فرهنگیان اولویت استخدام در شرکت‌های تابعه صندوق و پروژه‌های مرتبط را داشته باشد.

سازمان معلمان ایران، موارد فوق را بحق، ممکن و عملیاتی می‌داند و مصرانه و به جد از ایجاد و اعمال آنها در اساسنامه، حمایت و پشتیبانی می‌نماید. سازمان معلمان ایران از نمایندگان محترم مجلس توقع دارد برای اجرای عدالت در بین کلیه کارکنان و احقاق حقوق معلمان با نظر مثبت از مطالبات این قشر زحمتکش به ویژه در مورد پرداخت سهم دولت، حمایت نمایند.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
0
همش دروغه
الکی میگید
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: