bazarnews

کد خبر: ۷۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از توافق اولیه و شفاهی با وزیر اقتصاد برای تبدیل «لایحه» اصلاح نظام مالیاتی به «طرح» خبر داد.

مهدی طغیانی در گفتگو با خبرنگار مهر ، گفت: مرکز پژوهش های مجلس و چند هیئت اندیشه ورز مدت ها بر روی موضوع مالیات کار کرده بودند در کنار آن، دولت نیز بر این مسئله پژوهش انجام داده بود اما به دلیل اینکه مالیات درآمدهای دولت را تحت تأثیر قرار می دهد و ممکن این شائبه به وجود بیاید که درآمد دولت کم خواهد شد، بنابر اصل ۷۵ قانون اساسی، مجلس راسا نمی توانست برای تصویب این موضوع اقدام کند.
وزیر اقتصاد نامه ای را به مجلس برای اعلام موافقت دولت خواهد فرستاد
وی افزود: برای بررسی موضوع مالیات در مجلس چون فرایندی که این لایحه باید طی کند تا از دولت به مجلس بیاید، فرایندی زمان بری بود و ما در حال حاضر نیازی فوری به اصلاح ساختار بودجه و درآمدهای مالیاتی داریم مجلس با نامه ای که آقای دژپسند می نویسند این طرح را اعلام وصول و در قالب چند طرح مجزا، بررسی می کند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی، اظهار داشت: البته این نامه هنوز به مجلس ارسال نشده است اما آقای دژپسند قول داده اند که موافقت دولت را طی نامه ای به مجلس اعلام کنند تا ما بتوانیم اصلاح نظام مالیاتی را در غالب طرح پیش ببریم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد تدوین قوانین مالیاتی در مجلس، به جای تقدیم لایحه، پیشنهاد مجلس بوده یا دولت، گفت: در حقیقت این پیشنهاد از هر دوطرف بوده است هم مجلس دنبال اصلاح نظام مالیاتی است هم دولت برای تأمین بودجه خود نیاز دارد که این اتفاق بیفتد. به عبارت دیگر دولت در بودجه، چاره ای به جز اصلاح مالیات ها ندارد و ما اگر بخواهیم کشور را بدون بدهی و فروش دارایی اداره کنیم راهی جز اینکه نظام مالیاتی را اصلاح کنیم نداریم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: