bazarnews

کد خبر: ۷۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
ارزش دلار در برابر ارزهای مهم کاهش یافت.

وضعیت بازار کار بزرگترین اقتصاد جهان کماکان در شرایط بحرانی قرار دارد و شمار کسانی که برای نخستین بار در یک هفته اخیر درخواست دریافت مزایای بیکاری کرده اند مجددا از یک میلیون نفر عبور کرده است.
کمیته بازار باز در بانک مرکزی آمریکا در واکنش به تحولات اخیر گفته است به برنامه خود برای تزریق نقدینگی به بازار ارز به ویژه در کوتاه مدت شدت خواهد بخشید. با این حال هنوز هیچ کدام از مقامات فدرال رزرو اشتیاقی از خود نسبت به کاهش بیشتر نرخ بهره نشان نداده اند و به نظر نمی رسد که دست کم در کوتاه مدت شاهد رسیدن نرخ بهره به سطح منفی در آمریکا مانند کشورهای حوزه منطقه یورو، سوئیس یا ژاپن باشیم.
هنوز مشخص نیست که سیاستمداران آمریکایی به مانند سران اروپایی بر سر اجرایی شدن حمایت های بیشتر به توافق برسند چرا که اختلاف نظر بین سران جمهوری خواه و دموکرات بر سر بسته حمایتی ادامه دارد و این بار استیون منوچین گفته است دموکرات ها با خیره سری از هر گونه مذاکره برای رسیدن به یک توافق معقول که به نفع شهروندان و مصرف کنندگان آمریکایی باشد، طفره می روند.
در شرایطی که رشد اقتصادی آمریکا در ماه ژوئیه احتمالا به خوبی چیزی که مقامات دولت ترامپ انتظار دارند، نخواهد بود اما لری کودلو- مشاور اقتصادی دونالد ترامپ مطمئن است که شیب رشد اقتصادی صعودی و تند خواهد بود. وی با اشاره به احیای حدود ۹ میلیون فرصت شغلی در سه ماه اخیر گفت: هر حمایتی لازم باشد انجام خواهیم داد تا از احیای سریع اقتصادی مطمئن شویم. با دموکرات ها به رایزنی برای اجرایی شدن یک بسته حمایتی جدید ادامه خواهیم داد.

برچسب ها: دلار ، ارز ، اقتصاد جهانی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: