bazarnews

کد خبر: ۷۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
کارشناس اقتصادی با بیان اینکه به دلیل منفی بودن نرخ بهره حباب بورس در حال تخلیه است، گفت: عدم وجود بازدهی غیرعادی می تواند به جذاب شدن اوراق و مهار تورم از طریق انتشار اوراق کمک کند

سید محمد صادق الحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت بازار سرمایه در هفته های اخیر و علت عدم حمایت حقوقی ها از سهامداران حقیقی گفت: در شرایط فعلی حقوقی ها نیز مانند حقیقی ها در بازار سرمایه گذاری کرده اند و به دنبال سود هستند. آنها نیز باید سود سهامدار خود را تأمین کنند که شامل صندوق های بازنشستگی، بانک ها و دیگر نهادهای حقوقی است. در نتیجه انتظار درستی نیست که بخواهیم حقوقی ها از حقیقی ها در شرایط کنونی بازار حمایت کنند.
وی درباره علت ریزش بازار سهام در سه هفته اخیر گفت: در کشور ما همه بازارهای دارایی در کنار بازار سهام دارای حباب هستند چون نرخ بهره حقیقی منفی، بالاست و از آنجایی که نرخ بهره منفی، حباب ساز است، همه بازارها از جمله بازار سهام قابلیت ایجاد حباب دارند. اما حباب بورس از بقیه بازارها بزرگ تر بود و به دلیل افزایش نرخ بهره منفی، این حباب در حال خالی شدن است. چه دولت حمایت کند و چه حمایتی از بازار سرمایه نداشته باشد این حباب به تدریج تخلیه می شود.
ریزش حباب سایر بازارهای دارایی تا پایان سال / ‬ توجه دولت به توصیه ۲۵ اقتصاددان پس از ۶ ماه
صادق الحسینی باتأکید بر اینکه حباب سایر بازارهای دارایی هم تا پایان سال به دلیل آنکه دولت مجبور است نرخ بهره منفی را کاهش دهد، فرومی ریزد یادآور شد: ۵۰ روز قبل در نامه ۲۵ اقتصاددان به رئیس جمهور ( متن کامل نامه ) اعلام کردیم که نرخ بهره کاهش یافته و اوراق بدهی منتشر شود. اگرچه دولت در حال حاضر در حال انجام این پیشنهاد اقتصادی است اما نامه را سال گذشته به رئیس جمهور ارسال کردیم و چون دولت آن را عملی نکرد مجبور شدیم آن را منتشر کنیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: