bazarnews

کد خبر: ۷۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
وزیر امور خارجه روسیه در نشستی گفت که تلاش آمریکا برای استفاده از قطعنامه۲۲۳۱ برای بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران موفقیت آمیز نخواهد بود.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز یک شنبه در نشستی در مسکو به نام نشست جوانان گفت: متاسفانه آمریکا با بستن درها از توافق هسته ای خارج شد. اکنون این موضوع موجب ایجاد بحران در شورای امنیت سازمان ملل می شود اما ما به این بحران غلبه خواهیم کرد.
لاوروف در ادامه گفت: تلاش ها برای استفاده غیرقانونی از قطعنامه ای(۲۲۳۱) که آمریکا خودش از آن تخطی کرده است، موفقیت آمیز نخواهد بود.
بر اساس این گزارش، اظهارات لاوروف در پی این مطرح می شود که آمریکا در پی عدم تصویب پیش نویس قطعنامه ای که برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به شورای امنیت ارائه کرده بود، اعلام کرد روند فعال کردن مکانیسم بازگردانی تحریم ها در توافق هسته ای را آغاز کرده و خواستار بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران است.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیش از این نیز در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه-۱ گفت که تلاش آمریکا برای بازگردانی تحریم ها علیه ایران ممکن است موجب به بار آمدن یک رسوایی جدی در شورای امنیت شده و در نهایت اعتبار آن را تضعیف کند.
لاوروف در این گفت وگو معتقد بود که آمریکا تلاش خواهد کرد تحریم های بین المللی علیه ایران را بازگرداند.
وی همچنین گفت: ما در حال همکاری با شرکای آمریکایی مان و دیگر اعضای شورای امنیت در نیویورک و در پایتخت ها هستیم. می دانیم که اکثریت ملت ها می دانند این اقدام نادرست است و بازده معکوس در بر دارد. در هر صورت هیچ نتیجه ای نخواهد داشت اما ممکن است در نهایت به یک رسوایی جدی و شکاف در شورای امنیت بیانجامد و در آخر نیز اعتبار آن(شورای امنیت) را تضعیف کند.

برچسب ها: روسیه ، ایران ، آمریکا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: