bazarnews

کد خبر: ۷۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه اخیر کمیسیون اقتصادی، کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه تصویب و مقرر شد در جلسات بعدی جزئیات طرح مذکور بررسی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مالیات بر عایدی سرمایه شامل سپرده های بانکی و بازار سرمایه نمی شود.
به گزارش تسنیم، محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه اخیر کمیسیون اقتصادی، کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه تصویب و مقرر شد در جلسات بعدی جزئیات طرح مذکور بررسی شود و پس از تصویب آن طرح برای ارزیابی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه شود.
وی با بیان اینکه پس از استماع نظرات نمایندگان پیرامون طرح مذکور اعضای کمیسیون مالیات بر سپرده های بانکی و بازار سرمایه را از این طرح حذف کردند افزود: در لایحه دولت اخذ مالیات از بازار سرمایه و سپرده های بانکی نیز وجود داشت که اعضای کمیسیون با این بخش مخالفت کردند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح جزئیات بخشی از این طرح اظهار داشت: در این طرح در مرحله اول مالیات بر عایدی سرمایه با تمرکز بر املاک و مستغلات است و در مرحله بعد سکه، طلا و ارز نیز به آن اضافه می شود.
علیزاده در تشریح یکی از فواید طرح مذکور بیان داشت: اجرای دقیق و درست این طرح جلوی افزایش بی رویه قیمت ها را در بازار مسکن، ارز، طلا و سکه خواهد گرفت.
نماینده مردم سپیدان در مجلس تصریح کرد: یکی از محور های مربوط به اصلاح ساختار بودجه بحث اصلاح نظام مالیاتی است که ضرورتی است راه های جدیدی برای درآمد های مالیاتی ایجاد شود که تصویب و اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه یکی از مهمترین آنهاست.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: