bazarnews

کد خبر: ۷۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: از سال ۹۲ همزمان با آغاز به کار دولت "تدبیر و امید" تاکنون ۳۴ استاندارد بین المللی در سطح جهان به رهبری جمهوری اسلامی ایران تدوین شده است.

"نیره پیروزبخت" افزود: این در حالی است که مجموع استانداردهای بین المللی تدوین شده به رهبری ایران از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۹۲ تنها ۱۸ مورد بوده است.
وی ادامه داد: تدوین این استانداردها طی ۶ سال (از سال ۹۲ تا ۹۷) به ۲۸ استاندارد افزایش یافت، اما از آن زمان تاکنون به ۵۲ مورد افزون شده است؛ این در حالی است که از ماه های پایانی پارسال و در پنج ماهه امسال جلسات تدوین به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بوده است.
حفظ جایگاه ایران در ISO
پیروزبخت خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد ایران با وجود همه مشکلات و تحریم های بین المللی در دو سال اخیر توانست همچنان رتبه ۲۱ خودرو در بین ۱۶۳ کشور عضو سازمان جهانی استاندارد را حفظ کند.
وی به عضویت این سازمان در کمیته های فنی و فرعی ISO اشاره کرد و گفت: در حالی که تا پیش از انقلاب تنها در ۴۶ کمیته عضویت داشتیم، تا سال ۹۲ این رقم به ۲۴۰ کمیته افزایش یافت، اما در هفت سال اخیر عضویت در کمیته های یاد شده با افزایش چشمگیری به ۷۳۷ مورد رسیده است.
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین قوانینی که در سال های اخیر در مجلس شورای اسلامی برای سازمان ملی استاندارد مصوب شده، عضویت در مجامع سه سازمان بین المللی "پک" (اتحادیه تایید صلاحیت آسیا و اقیانوسیه یا PAC)، "آیلک" (اتحادیه بین المللی تایید صلاحیت آزمایشگاهی یا ILAC ) و "آی. ای. اف" (مجمع بین المللی تایید صلاحیت یا IAF ) بود که در حقیقت مجامع تایید صلاحیت بین المللی هستند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: