bazarnews

کد خبر: ۷۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه براساس احکام بودجه ۹۹، دولت می تواند ۴۹ هزار میلیارد تومان از طریق مولدسازی دارایی های خود اقدام به تامین مالی و جبران کسری بودجه کند، عرضه این حجم املاک دولتی در بورس کالا هتر از سایر روش هاست.

دولت در بودجه سال 99، 49 هزار و 545 میلیارد و 899 میلیون تومان درآمد از فروش و واگذاری اموال منقول و غیرمنقول پیش بینی کرده که این رقم حدود هزار و 247 میلیارد تومان بیشتر از درآمدهای نفتی بودجه است. جالب اینکه در بودجه سال 98 منابع حاصل از فروش و واگذاری اموال منقول و غیرمنقول تنها 4 هزار و 500 میلیارد تومان بود بنابراین در بودجه امسال، دولت درآمد خود از واگذاری اموالش را بیش از 45 هزار تومان افزایش داده است.
فروش ساختمان ها و تاسیسات دولتی، فروش و واگذاری اراضی، فروش ماشین آلات و تجهیزات دستگاه ها، فروش پادگان ها به شهرداری، فروش خانه های سازمانی، فروش زندان های قدیمی، فروش دارایی های وزارت راه وشهرسازی، مولدسازی دارایی های دولت و ... از جمله اموال منقول و غیرمنقول دولت به حساب می آیند. 
در همین زمینه مهدی پازوکی استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی اعلام می کند شرایط برای میزبانی بورس کالا از 49 هزار میلیارد تومان فروش اموال مازاد دولتی فراهم است.
پازوکی با اشاره به اینکه براساس احکام بودجه سال 99، دولت می تواند 49 هزار میلیارد تومان از طریق مولدسازی دارایی های خود، اقدام به تامین مالی و جبران کسری بودجه کند به «کالاخبر» گفت: در این زمینه با توجه به مکانیسمی که در بورس کالا برای فروش اموال مازاد دولتی فراهم شده، این 49 هزار میلیارد تومان می تواند از طریق بورس کالا برای دولت تامین شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: