bazarnews

کد خبر: ۷۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه تعهدات ارزی صادرکنندگان طی سالهای 97 و 98 به میزان 50 میلیارد یورو است، گفت: هنوز 17 میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات طی این دو سال بازنگشته است.

حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت ایران دیشب در یک برنامه خبری با اشاره به رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان گفت: موضوع رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان از 22 فروردین سال 97 مطرح شد بنابراین صادرکنندگان براساس بخشنامه بانک مرکزی موظف به بازگشت ارز حاصل از صادرات شدند. 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه میزان صادرات غیرنفتی کشور از مورخ 22 فروردین 97 تا پایان اسفند 98 به میزان 80 میلیارد یورو است، افزود: اما میزان تعهدات ارزی به این میزان نیست به دلیل اینکه با توجه به برخی از مشکلات قیمت گذاری کالا در گمرکات که در سال 97 بوجود آمد بانک مرکزی برای صادرکنندگان 20 درصد تخفیف قائل شد. 
زادبوم با بیان اینکه بنابراین صادرات غیرنفتی در این بازه زمانی حدود 56 میلیارد یورو است بیان داشت: بخشی از این صادرات نیز شامل فرآورده های نفتی مانند بنزین می شود که بازگشت ارز آن 4200 تومانی است و متعهد آن نیز دولت است بنابراین در مجموع صادرات غیرنفتی ما در بازه زمانی 22 فروردین 97 تا پایان اسفند 98 به میزان 50 میلیارد یورو است. 
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: بنابراین تعهدات ارزی صادرکنندگان به میزان 50 میلیارد یورو است که سر رسید صادرات سال 97 در دی ماه 98 و سر رسید صادرات سال 98 نیز در تیرماه 99 بوده است. 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: