bazarnews

کد خبر: ۷۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
وزیر اقتصاد با بیان اینکه طبق تفاهم نامه با وزارت صمت ۵۰ شرکت خصوصی دیگر در بازار سرمایه عرضه اولیه خواهند شد، گفت: موضوع فروش اوراق نفت جلسه اول بررسی اش را پشت سر گذاشت، شورای اقتصاد مصوبه داده است، ولی بنا به دلایلی فعلاً دست نگه داشته شد.

فرهاد دژپسند در برنامه تیتر امشب گفت: به عنوان وزیر اقتصاد از حمایت های مقام معظم رهبری سپاسگزار هستم، ایشان چندین سال است که توجه ویژه ای به اقتصاد داشته اند. در دیدار اخیر هم بخش قابل توجهی از فرمایشات ایشان مربوط به بخش اقتصاد بود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه حوزه های مختلفی در بخش اقتصاد وجود دارد گفت: در حوزه مالیات سال گذشته بیش از آنچه مقرر بود اخذ شده است. با افتخار می گویم در سال گذشته برای تحقق عرصه اقتصاد بدون نفت، مالیات را بیش از اهداف مصوب محقق کردیم که در 14 سال گذشته بی نظیر بوده است.
عضو کابینه دولت تصریح کرد: بحث مالیات بر ارزش افزوده در حال نهایی شدن است اما اصلاح قانون مالیات های مستقیم هنوز آماده ارسال به مجلس نشده است و ما سعی داریم تا قبل از مهر ماه این کار را تکمیل کنیم. این موضوع ابعاد گوناگونی دارد و باید در اقتصاد رویکرد رونق تولید و درآمد مالیاتی داشته باشیم و در جهت انقطاع بودجه جاری از نفت حرکت کنیم.
دژپسند با اشاره به طرح اصلاح قانون مالیات بیان کرد: قانون اصلاح مالیات بعد از بررسی بودجه 1400 و بعد از 2 سال به مرحله اجرا می رسد. دی ماه سال گذشته لایحه قانون مالیات مستقیم بررسی و تصویب شد.
وی بیان کرد: ما در مسیر انقطاع بودجه از نفت هستیم بنابراین باید منابع درآمدی سالم داشته باشیم. مالیات سالم ترین منابع درآمدی است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: