bazarnews

کد خبر: ۷۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
نماینده مردم تهران در مجلس القای این را که طرح «ساماندهی پیام رسان های اجتماعی» به دنبال مسدود کردن همه شبکه های اجتماعی است نوعی عملیات روانی توصیف کرد و خواستار ارائه پیشنهادات منطقی و اصلاحی در محیط های علمی و دانشگاهی برای رفع ایرادات این طرح شد.

علی خضریان در گفت وگو با ایسنا در خصوص طرح «ساماندهی پیام رسان های اجتماعی» گفت: امروز فضای مجازی در زندگی مردم، دیگر مثل سال های گذشته نیست؛ گسترش فضای مجازی یک گسترش بسیار وسیعی است. فضای مجازی امکانات و فرصت های بسیار خوبی دارد که در اختیار مردم قرار گرفته و در عین حال می تواند یک تهدید هم به شمار بیاید.
وی افزود: وجود خلاءهای قانونی درباره فضای مجازی و به صورت خاص در حوزه پیام رسان های اجتماعی و ضرورت تصمیم گیری و تصویب قوانین مؤثر و کارآمد برای رفع آنها باعث شد تا مجلس طرحی را برای رفع این خلاءها ارائه کنند که البته این طرح به موضوعاتی پرداخته که علاوه بر پیام رسان ها به کلیت فضای مجازی نیز مرتبط است.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: طرح «ساماندهی پیام رسان های اجتماعی» طی سال های گذشته توسط برخی اعضای شورای عالی فضای مجازی طرح شده و در مجلس دهم نیز در مرکز پژوهش های مجلس بر روی آن کار شده است و طرح ناپخته ای نیست و البته همچنان تا تبدیل شدن به قانون امکان تکمیل و اصلاح دارد. اما القای اینکه این طرح به دنبال مسدود کردن همه شبکه های اجتماعی است به نوعی عملیات روانی جریانی است که به دنبال واگذاری همه چیز به بیرون مرزها هستند. 
خضریان ادامه داد: در همین خصوص رهبر معظم انقلاب نیز به دفعات و در دیدار تصویری اخیر با دولت از «ول» بودن فضای مجازی و بی پناه بودن مردم در آن گلایه کردند و خواستار مدیریت فضای مجازی شدند؛ مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند: «فضای مجازی، یک بخش حقیقی از زندگی مردم شده است و ما نمی توانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بی پناه رها کنیم».

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: