bazarnews

کد خبر: ۷۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از توزیع ۸ هزار بسته کامل آموزشی و لوازم‌التحریر به ارزش ریالی هر بسته ۲۰۰ هزار تومان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان خبر داد.

 غلامرضا کریمی ظهر امروز در نشست تخصصی هماهنگی توزیع ۸ هزار لوازم التحریر میان نیازمندان با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و گروه‌های جهادی فعال در استان اظهار کرد: یکی از محورهای مهم برنامه‌های گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس توجه به محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی است که با توجه به گستردگی تفکر دفاع مقدس نیاز است یک نهضت خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی در استان اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: یکی از ابعاد و مولفه‌های مهم در دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت است که امروز با توجه به شرایط موجود در کشور و گسترش شیوع ویروس کرونا نیاز دو چندان به فرهنگ ایثار و شهادت داریم و چهل سالگی دفاع مقدس فرصتی ارزشمند در این راستا است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: هر چقدر از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد مسئله نیاز به فرهنگ دفاع مقدس بیشتر احساس می‌شود و امروز همه به خوبی اذعان دارند آن چیزی که در دفاع مقدس رقم خورد یک حماسه عظیم و شاهکار دفاعی و جهادی بود که ملت ایران به خوبی درخشید.

کریمی ادامه داد: امروز وظیفه داریم این حماسه بزرگ و شاهکار دفاعی را برای نسل جوان تبیین کنیم و لذا چهل سالگی دفاع مقدس یک فرصت ارزشمند برای تحقق این امر مهم است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات ابتکاری که برای تبیین فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس برنامه ریزی شده راه اندازی کاروان‌های سیار به شکل نمایشگاهی و تئاتر در سطح استان و شهرستان‌ها است که با روش‌ها و شیوه‌های هنری و تولیدات محتوایی در ابعاد مختلف به فرهنگ دفاع مقدس می‌پردازند، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راهبردهایی که در چهل سالگی دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی برای تجلیل از شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان است که در دفاع مقدس نقش موثری داشتند، است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: همانگونه که در سال گذشته نهضت تجلیل از همه عناصر فعال در دفاع مقدس به برکت کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید اتفاق افتاد امسال هم به بهانه چهل سالگی دفاع مقدس به دنبال انجام این اقدام مهم هستیم و بار دیگر نهضت تجلیل از شهدا، جانبازان ، ایثارگران و رزمندگان را انجام می‌دهیم.

کریمی افزود: با خانواده شروع سال تحصیلی جدید و با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تهیه ۸ هزار بسته کامل آموزشی و لوازم التحریر به ارزش ریالی هر بسته ۲۰۰ هزار تومان در دستور کار قرار گرفته که تا ابتدای سال تحصیلی توسط ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) در اختیار خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) در طول انقلاب اسلامی اقدامات بسیار خوبی در راستای خدمت رسانی انجام داده و این ستاد همواره یاد و اندیشه امام(ره) را با اقدامات خود زنده نگه داشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: همچنین در راستای گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس در بحث محرومیت‌زدایی بیش از ۴۸۰ طرح محرومیت زدایی در دستور کار است که عمدتا با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال انجام هستند.

کریمی گفت: یکی از اقدامات مهم که ویژه در هفته دفاع مقدس در استان مرکزی انجام می‌شود افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس است که پس از سال‌ها به برکت برگزاری کنگره شهدای استان و چهل سالگی دفاع مقدس به بهره برداری خواهد رسید.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: