bazarnews

کد خبر: ۷۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه به بازارنیوز گفت:
درستی گفت: اگر ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو قانون شود، اتحادیه طبق ضوابط و قانون جمهوری اسلامی عمل می‌کند و اگر با قوانین مغایرت نداشته باشد، مشکلی وجود ندارد و تمکین می‌کنیم.

گوشی امریکایی باید تحریم شود/ در مقابل واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو طبق قانون عمل می‌کنیم

گروه بازار دیجیتال، ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی پیرامون صحبت‌های رهبر انقلاب درباره واردات گوشی‌های لوکس امریکایی، به بازارنیوز گفت:  رهبری دو سال قبل اعلام کردند که کالای امریکایی وارد نشود که این تصمیم بسیار کار درستی بود.

وی افزود: ما با واردات گوشی‌های امریکایی مخالفیم. همان دو سال قبل که رهبری فرمودند باید این تصمیم گرفته می‌شد. زمانی که آن‌ها ما را از دسترسی به نرم افزار‌ها تحریم می‌کنند، ما هم باید تحریم کلی کنیم و اصلا این گوشی‌ها وارد نشود.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه، پیرامون قوت گرفتن موضوع ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو، پس از صحبت‌های مقام معظم رهبری، اظهار داشت: ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ را دولت و وزارت صمت تصویب کرد، اما در صلاحیت انجمن واردکنندگان نبود که آن را اعلام کند. این باعث شد تا سود سرشاری در یک هفته‌ای که این خبر مطرح شد، عاید یک عده سودجو شود.

درستی افزود: انجمن واردکنندگان صلاحیت اعلام این خبر را نداشت، چون تمام آقایانی که عضو هیئت رئیسه انجمن هستند، خودشان واردکننده و صاحب نفع هستند. با این وجود این دستورالعل لازم الاجراست و کسانی که ذی‌صلاح هستند باید آن را اجرا کنند.

وی تاکید کرد که اگر ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو قانون شود، اتحادیه طبق ضوابط و قانون جمهوری اسلامی عمل می‌کندو اگر با قوانین مغایرت نداشته باشد، مشکلی وجود ندارد و تمکین می‌کنند.

درستی خاطر نشان کرد: اگر تصمیمی قرار است گرفته شود باید مراجع ذی‌صلاح این کار را انجام دهند نه مثل انجمن واردکنندگان که این خبر را اعلام کرد و بازار به هم ریخت و یک عده افراد سودجو در بازار کاذبی که ایجاد شد، سود‌های هنگفت بردند. در آن شرایط بدنامی گردن اتحادیه و مغازه‌داران افتاد، مصرف کننده ضرر کرد، ولی سود را کسانی بردند که کالا داشتند.

وی در پایان افزود: یک مغازه‌دار که سرمایه‌ای ندارد گوشی احتکار کند، اگر احتکاری هم رخ دهد در بین واردکنندگان است؛ لذا اگر تخلفی هم صورت گرفته که قطعا همینطور است، این تخلف متوجه واردکنندگان است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: