bazarnews

کد خبر: ۷۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه خراسان شمالی برای توسعه اقتصادی نیازمند نسخه مختص به خود است، گفت: فراهم نبودن زیرساخت‌ها در خراسان شمالی عامل خروج سرمایه‌گذاران از استان است.

محمدعلی شجاعی صبح امروز در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری خراسان شمالی که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در استان تلاش کردیم اعتبارات در مسیر پیشران‌های اقتصادی هر شهرستان هزینه شود و تا حدی موفق بودیم اما نحوه اداره کشور پیچیدن یک نسخه برای کل استان هاست در حالی که مشکلات، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه متفاوت است.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه خراسان شمالی برای توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری نیازمند نسخه مختص به خود است، بیان کرد: تا زمانی که زیرساخت‌های استان فراهم نباشد سرمایه گذاران به سایر استان‌ها مراجعه می‌کنند.

وی در خصوص ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان گفت: پیشران‌های اقتصادی و مزیت‌های نسبی استان مشخص است و نمی‌توانیم به آنها بی اعتنا باشیم و سراغ سایر بخش‌ها برویم.

شجاعی طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری را از نقاط قوت دولت تدبیر و امید توصیف کرد و ادامه داد: اجرای این طرح مایه امیدواری و حرکت بود که موجب حل بسیاری از مشکلات شد.

استاندار خراسان شمالی حال استان برای انجام امور را بسیار خوب دانست و تصریح کرد: در خراسان شمالی برای پیشبرد سیاست‌های توسعه‌ای تمامی اجزای حاکمیت پای کار هستند.

وی خطاب به حوزه معاونت اقتصادی استانداری دستور داد: با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و با کمک رسانه‌ها استان برای اطلاع رسانی تسهیلات کرونایی ورود جدی داشته باشید.

شجاعی اضافه کرد: برای پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا ۳ روز بعد از تکمیل پرونده‌ها باید بانک عامل وام را پرداخت کند و پرونده‌های ناقص را به سازمان صمت برگرداند.

استاندار خراسان شمالی در بخش پایانی سخنان خود بر بالا بردن کیفیت امور در پرداخت وام‌های اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: بدانیم به چه کسی وام را پرداخت می‌کنیم و چه اثری بر حوزه اشتغال و کارآفرینی استان دارد.

 

 

مهر/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: