bazarnews

کد خبر: ۷۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اطلاع رسانی به تمامی واحدهای تولیدی و توزیعی انجام شده و جدول زمان بندی در اختیارشان قرار گرفته است و باید طبق جدول زمان‌بندی، مدیریت کنند تا کالاهایشان به فروش برسد. باید گفت که هیچ واحدی مخالفتی با این طرح و جدول زمانبندی نداشته و همه واحدها به تکلیف خود عمل می کنند.

گروه بازرگانی بازارنیوز: اول شهریور ماه، طرح رهگیری سیگارت در کشور توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آغاز شد که طی آن همه تولیدکنندگان سیگار در کشور ملزم به درج کد رهگیری اختصاصی روی هر بسته، هر باکس و هر کارتن شدند.

این اقدام به منظور مبارزه با سیگار قاچاق و تقلبی در بازار انجام گرفت که به موجب آن، هرگونه سیگار بدون کد رهگیری به منزله قاچاق محسوب و با فروشندگان، توزیع کنندگان و تولید کنندگان آن برخورد قضایی خواهد شد.

در همین راستا، امیر محمد پرهام فر، مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پیرامون روند کار از روز شروع طرح به بازارنیوز گفت: در حال حاضر همه سیگارهایی که از روز آغاز طرح رهگیری تولید شده اند، دارای کد رهگیری اختصاصی به صورت چاپی و بعضا برچسبی هستند.

وی افزود: این سیگارها فعلا در سطح تولید هستند و به عرضه نرسیدند. برای واحدهای تولیدی بازه زمانی 3 ماهه تعیین شده است که در این بازه، همه سیگارها باید به سطح عرضه برسند و در انبارهای تولیدی ها سیگاری بدون کد رهگیری نباید وجود داشته باشد.

پرهام فر ادامه داد: همچنین در سطوح بعدی، یعنی بازه عرضه کشوری، استانی، شهری، عمده فروشی و خرده فروشی این سیگار ها مقرر شد که تا یکم اسفندماه سال جاری تمامی سیگارهایی که بدون کدرهگیری هستند عرضه شود و از این تاریخ به بعد هرگونه سیگار بدون کد رهگیری در بازار به منزله قاچاق است و شامل پیگیری و برخورد قضایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر، سیگار وارداتی را به این علت که صرفه اقتصادی ندارد نداریم و هرگونه سیگاری که تحت عنوان وارداتی در بازار به فروش می رسد، قاچاق محسوب می شود.

مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: اطلاع رسانی به تمامی واحدهای تولیدی و توزیعی انجام شده و جدول زمان بندی در اختیارشان قرار گرفته است و باید طبق جدول زمان‌بندی، مدیریت کنند تا کالاهایشان به فروش برسد. باید گفت که هیچ واحدی مخالفتی با این طرح و جدول زمان‌بندی نداشته و همه واحدها به تکلیف خود عمل می کنند.

پرهام فر پیرامون طرح مقابله با متخلفین اظهار داشت: برنامه هایی برای طرح مقابله با سیگار قاچاق برنامه ریزی شده و با سایر دستگاه های نظارتی و قضایی در حال رایبزنی هستیم. با وجود این که زمان زیادی تا اسفند ماه داریم، خیلی نمی توان گام های مقابله را رسانه ای کرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: