bazarnews

کد خبر: ۷۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰

معرفی آپشن های بی ام و سری 5

محصولات سری 5 بی ام و از سال 1972 تا به امروز توسط این شرکت تولید می‌شوند و در هفت نسل مختلف به بازارهای بین‌المللی عرضه شده‌اند. طی این‌ سال‌ها مدل‌های متنوعی از بی ام و سری 5 در سه کلاس سدان، استیشن و فست‌بک تولید شده‌اند و از جمله پرفروش‌ترین محصولات شرکت بی ام و محسوب می‌شوند. نسل پنجم این خودرو بین سال‌های 2003 تا 2010 روی خط تولید قرار داشت و با کدهای E60 و E61 به بازار عرضه شد که E60 نمونه سدان و E61 نمونه استیشن‌واگن آن بود. این نسل اولین مدلی محسوب می‌شد که به سیستم iDrive بی ام و مجهز شده بود؛ در سال 2007 یک فیس‌لیفت نیز برای نسل پنجم ارائه شد که تغییراتی جزئی را برای آن به همراه داشت. نسل ششم BMW سری 5 که روی پلتفرم جدیدی بنا شده بود، در سال 2010 رونمایی شد و تا سال 2017 نیز روی خط تولید قرار داشت. این نسل که در بازار کشورمان با کد F10 شناخته می‌شود، با مدل‌های 520، 523، 525 و در نهایت 528 در اختیار خریداران ایرانی قرار دارد. نسل هفتم سری 5 (G30) هم از سال 2017 به بازار آمد و تا به امروز با دریافت یک به‌روزرسانی کوچک همچنان روی خط تولید قرار دارد. این خودرو بر روی پلتفرم CLAR بی ام و ساخته می‌شود که درواقع پلتفرمی مشترک با محصولات سری 7 BMW است.

در این نوشتار تلاش می‌کنیم که آپشن‌های مهم‌ترین عضو از خانواده سری 5 بی ام و، یعنی بی ام و 528i را معرفی کنیم.

 

سرگرمی

بی ام وی 528 دارای یک مانیتور بزرگ 10.2 اینچی است که به شکل سفارشی در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. به علاوه، یک مانیتور 9.2 اینچی فابریک عقب هم برای این خودرو قابل سفارش است. وجود 12 عدد اسپیکر با کیفیت، لذت گوش دادن به موسیقی و رادیو را در این سدان لوکس، دو چندان خواهد کرد. به علاوه، سیستم صوتی این خودرو قابلیت اتصال به هندزفری و همچنین تشخیص صدا را دارد. برای آن که سیستم سرگرمی این خودرو به اوج کارایی برسد، قابلیت پشتیبانی از AUX، iPod، MP3، CD، USB و Bluetooth هم در آن قرار داده شده است.

امنیت

خودروسازان آلمانی حساسیت ویژه‌ای روی امنیت خودروهای تولیدی خود دارند. یکی از پیشگامان این طرز تفکر هم بدون شک شرکت بی ام و است. این شرکت با سابقه، برای سدآن‌های سری پنجمی خود که برای چندین نسل آن‌ها را تولید کرده، انواع امکانات ایمنی و سیستم‌های کمکی را در نظر گرفته است. به طور مثال، هر سرنشین جلویی سه عدد ایربگ خواهد داشت؛ شامل: ایربگ جلویی، ایربگ جانبی و ایربگ پرده‌ای. پشت‌سری‌های فعال و کمربند ایمنی پیش کشنده و محدودکننده هم در زمان وقوع تصادف یا ترمزهای ناگهانی، خاطر سرنشینان را از هر جهت راحت می‌کنند.

سیستم ترمز بی ام و سری 5 هم حجت را بر خریداران تمام کرده است. ترمز ضد قفل، ترمز پارک برقی، اتو هلد، ترمز کمکی و سیستم توزیع نیروی ترمز روی چرخ‌ها، ویژگی‌هایی هستند که بی ام و 528i بدون آن‌ها نمی‌توانست تا این حد امن و قابل اطمینان باشد.

رفاهی

شرکت بی ام و شش نسل از خودروهای سری پنجم را تولید کرده است و در هر نسل، بهبودهایی را اعمال کرده که باعث شده هر خودرو نسبت به نسل قبلی، راحت‌تر و مشتری‌پسندتر باشد. بنابراین طبیعی است که امکانات رفاهی بی ام و 528i که نسل ششم از خانواده سری 5 محسوب می‌شود، کم و کسری از جهت آپشن‌های رفاهی نداشته باشد. استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید، در زمان ورود و راه اندازی این خودرو کار شما را ساده‌تر می‌کنند. سیستم تهویه دوگانه به همراه دریچه تهویه عقب، فضای مطبوعی را برای سرنشینان فراهم می‌کنند.

معرفی آپشن های بی ام و سری 5

صندلی راننده و سرنشین جلو از نوع 6 حالته برقی هستند که می‌توان گودی کمر را به صورت برقی در آن‌ها تنظیم کرد. البته حافظه صندلی راننده به صورت سفارشی هم قابل دسترسی است. صندلی‌ها هم از جنس چرم با کیفیت هستند و نشستن روی آن‌ها حس دلپذیری دارد. خروجی 12 ولت، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشو برقی و گرم‌کن آینه‌های جانبی، سانروف و صندوق برقی با جک هم جزوی از لیست بلندبالای امکانات رفاهی بی ام و 528i هستند.

روشنایی

سیستم روشنایی بی ام و 528i به جز نوربالا اتوماتیک و چراغ چرخشی، به تمام امکانات روز دنیا مجهز است. دی لایت و اتو لایت و تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور (به صورت سفارشی) در این خودرو وجود دارند. چراغ‌های مه شکن جلو و عقب هم برای روزهای مه گرفته پاییز و زمستان به کمک شما می‌آیند. چراغ شور و چراغ بدرقه در کنار نورپردازی داخلی، سایر ویژگی‌هایی هستند که سیستم روشنایی این خودرو به آن‌ها مجهز است.

سیستم‌های هشداردهنده

سیستم‌های هشداردهنده از ویژگی‌هایی هستند که همه خودروهای به‌روز، باید آن‌ها را دارا باشند. این سیستم‌ها، دستیار راننده هستند و در زمان‌های لازم، هشدار یا اعلان‌هایی می‌دهند که در جهت افزایش ایمنی رانندگی بسیار مؤثرند. این خودرو سنسور جلو و عقب، سنسور باران و سنسور تنظیم فشار باد تایر را دارا است. در عوض، رادارهای نقطه کور و رادارهای تصادف جلو و عقب در آن وجود ندارند. جای خالی سنسور خواب‌آلودگی راننده هم در این خودروی لوکس، کاملاً احساس می‌شود.

معرفی آپشن های بی ام و سری 5

کمکی راننده

برخی از سیستم‌ها در خودرو تعبیه می‌شوند تا راننده آسودگی خاطر بیشتری را تجربه کند. کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و کنترل پایداری، از مجموعه سیستم‌های کمکی موجود در بی ام و 528i هستند. این خودرو همچنین دارای 4 یا 5 حالت رانندگی است که برای رانندگی در شرایط مختلف، طراحی شده‌اند. حالت‌های اکو، کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس از مودهایی هستند که در همه خودروهای بی ام و 528i وجود دارند اما در برخی از مدل‌ها، حالت کامفورت پلاس هم موجود است.

جمع بندی

این سدان سایز متوسط لوکس، در یک بازه زمانی، جزو گران قیمت‌ترین خودروهای موجود در بازار ایران بوده است. هنوز هم با گذشت چند سال از حضور این خودروها، بازار خرید و فروششان گرم و پر تب و تاب است. مهم‌ترین دلیل آن این است که کمتر خودرویی در بازار کشور ما وجود دارد که در این سطح از کیفیت ساخت و این حجم از امکانات قرار داشته باشد.

منبع

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: