bazarnews

کد خبر: ۷۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کل صادرات نفت خام و سوخت ونزوئلا در ماه اوت تا ۴۳۷۶۰۰ بشکه در روز افزایش یافت. این رقم در ماه‌های ژوئن و جولای به سختی به ۴۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسید که پایین‌ترین رقم از دهه ۱۹۴۰ بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، صادرات نفت ونزوئلا در ماه اوت پس از دو ماه پیاپی که در سطح بسیار پایینی قرار داشت، یک افزایش نسبی را تجربه کرد. مدارک شرکت نفت دولتی ونزوئلا و اطلاعات ریفینیتیو ایکون نشان می‌دهد فروش نفت ونزوئلا به هند افزایش یافته است.

 کل صادرات نفت خام و سوخت ونزوئلا در ماه اوت تا 437600 بشکه در روز افزایش یافت. این رقم در ماه‌های ژوئن و جولای به سختی به 400 هزار بشکه در روز می رسید که پایین ترین رقم از دهه 1940 بود.

 ولی اگر آمریکا طی هفته های آینده معافیت از تحریم ها را که تجارت نفت ونزوئلا را تسهیل کرده بود بردارد، افزایش صادرات و واردات این کشور کوتاه مدت خواهد بود.

 آمریکا قصد دارد تحریم ها علیه ونزوئلا را سخت‌تر کرده و مشتریان و مالکان نفتکش هایی را که با شرکت نفت دولتی این کشور در سال جاری میلادی کار کرده‌اند، در لیست سیاه خود قرار دهد. ولی تعدادی از مشتریان ونزوئلا طبق مجوز واشنگتن برای مبادله نفت در برابر سوخت می‌توانند نفت خام این کشور را خریداری کنند. به این ترتیب، هیچ پرداختی به دولت نیکلاس مادورو انجام نمی‌شود.

 شرکت ریلاینس اینداستریز هند در ماه جولای بارگیری نفت خام ونزوئلا را طبق یک قرارداد مبادله پایاپای پس از سه ماه آغاز کرد. این قرارداد با مجوز وزارت خزانه داری آمریکا بسته شده بود. به این ترتیب شرکت ریلاینس توانست با خرید 216 هزار بشکه در روز نفت از ونزوئلا در ماه اوت، بزرگترین خریدار این کشور باشد. این رقم تقریبا نیمی از کل صادرات ونزوئلا بوده است.

 دومین خریدار بزرگ نفت ونزوئلا در ماه اوت کوبا بود که 66 هزار بشکه نفت خام و محصولات پالایشی از این کشور خریداری کرد. پس از کوبا هم اروپا با خرید 65 هزار بشکه در روز قرار داشت. ونزوئلا که بزرگترین ذخایر نفت خام دنیا را در اختیار دارد، ماه گذشته 17 محموله نفتی صادر کرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: