bazarnews

کد خبر: ۷۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۹
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس به بازارنیوز گفت:
طغیانی گفت: یکی از مشکلات قانون قبل، شناسایی املاک خالی بود. این ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری که شناسایی شدند هم از بین فقط ۸ میلیون اطلاعات افراد بوده است.
گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس پیرامون شائبه عدم امکان اخذ مالیات از خانه‌های خالی به دلیل مشکلات قانونی به بازارنیوز توضیح داد: اخذ مالیات بر خانه‌های خالی (ماده ۵۴ قانون‌های مکرر مالیات مستقیم) مربوط به سال ۹۵ است؛ بنابراین زیرساخت این قانون موجود است فقط در طرح دوفوریتی که در مجلس یازدهم تصویب و به شورای نگهبان رفت و به دلیل چند ابهام، برگشت خورد، بحث اصلاح این قانون از جمله اصلاح ضرایب مالیاتی و شیوه جمع آوری اطلاعات مطرح بود.

وی افزود:نرخ اخذ مالیات در حال حاضر طبق همان قانون قبل یعنی ۵۰ درصد از مالیات بر اجاره است. اخذ این مقدار از مالیات از خانه‌های خالی هیچ مشکل قانونی ندارد. در اصلاحیه جدید، این ضرایب تغییر کرده است

طغیانی پیرامون برگشت مصوبه قبلی توسط شورای نگفبان توضیح داد: شورای نگهبان ایراد خاصی از طرح نگرفته و فقط بحث چند ابهام بوده که این ابهامات هم برطرف شده و در این هفته در صحن تایید می‌شود و بعد از آن در دو هفته بعد، ابلاغ خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی تاکید  کرد: تا قبل از ابلاغ قانون طرح اصلاحیه، اخذ مالیات بر اساس همان ضرایب مصوب سال ۹۵ خواهد بود و اگر کسی مالیات را در این بازه زمانی پرداخت کند، شامل قانون جدید نخواهد شد. این در حالی است که قانون جدید، ۴ ماه فرصت برای شناسایی داده و بعد از این فرصت ۴ ماهه مالیات اخذ خواهد شد.

وی در پایان پیرامون صحبت‌های وزیر راه درباره شناسایی یک و نیم میلیون نفر که بیش از  یک واحد مسکونی دارند، گفت: یکی از مشکلات قانون قبل، شناسایی املاک خالی بود. این ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری که شناسایی شدند هم از بین فقط ۸ میلیون اطلاعات افراد بوده است. با این وجود پیش بینی ما همان پیش بینی مرکز آمار ایران یعنی ۲ میلیون خانه خالی در سطح کشور است، ولی ممکن است بیشتر شود؛ البته همین دو میلیون هم می‌تواند اوضاع بازار مسکن را تغییر دهد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: