bazarnews

کد خبر: ۷۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۲
تحلیل وضعیت بازارها در هفته گذشته؛
در هفته‌ای که سپری شد، شاخص بورس بعد از نوساناتی نگران کننده، نهایتا در یک میلیون و ۶۳۱ هزار واحد آرام گرفت. همچنین سکه تمام بهار آزادی در قیمت ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد. قیمت دلار نیز با رشدی محسوس به ۲۳ هزار و ۷۷ تومان رسید.

شیس

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: تالار شیشه ای در هفته گذشته با چراغ قرمز، معاملات خود را به پایان رساند. بر این اساس نمادهای بزرگی که در هفته های پیشین بازار را سبزپوش می کردند، حالا در صدر منفی قرار دارند.

 

سقوط مجدد شاخص به کانال 1.6 میلیونی

بورس اوراق بهادار تهران که در هفته‌های قبل مرتب رکوردشکنی داشت، از اواخر هفته قبل شروع به ریزش شاخص کل کرده و در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته با ریزش 52 هزار و 902 واحد به رقم یک میلیون و 631 هزار و 883 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش 6619 واحد به رقم 449 هزار و 374 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار به بیش از 6 میلیون و 96 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله گران در بورس تهران بیش از 12.9 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 772 هزار نوبت معامله و به ارزش 8 هزار و 124 میلیارد تومان دادوستد کردند.

اگر ارزش معاملات امروز در فرابورس ایران را که به 4410 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، امروز معامله گران بیش از 12 هزار و 500 میلیون تومان در بورس و فرابورس ایران داد و ستد کردند.

همچنین طبق اعلام فرابورس بیش از 5.5 میلیون نفر از عرضه اولیه سهام شرکت پیوند گستر پارس در نماد «بپیوند1» در روز سه شنبه شرکت کردند.

 

رشد تقاضا در بازار طلا

 با منفی شدن بازار سهام فعالان بازار می‌گویند تقاضا در بازارهای موازی از جمله طلا، سکه و خودرو افزایش یافته است.

در همین حال دبیر اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آینده قیمت طلا با افت بورس چه می‌شود، گفت: میانگین قیمت انس جهانی طلا از هفته گذشته تا امروز حدود 57 دلار گران شده است.

همچنین نوسان قیمت دلار در بازار باعث شد تا قیمت طلا در بازارهای داخلی گران شود. چنانچه قیمت دلار در هفته آینده روند افزایشی داشته باشد، قیمت طلا نیز ارزان نخواهد شد.

گفتنی است بر اساس اظهارات محمد کشتی آرای نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، قیمت سکه در انتهای هفته به 11 میلیون و 150 هزار تومان رسید. همچنین هر گرم طلای 18 عیار در قیمت یک میلیون و 128 هزار تومان در بازار آزاد معامله شد.

شیس

 

افزایش محسوس قیمت دلار

در دومین هفته شهریورماه، با اینکه بازار با دو روز کاری تعطیل مواجه بود، سرعت رشد قیمت دلار بیشتر شد. دلار در پایان هفته با رشدی محسوس به قیمت 23 هزار و 77 تومان رسید.

این در حالی بود که در هفته اول شهریورماه، شاخص ارزی 7/1 درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده بود. بالا رفتن بازدهی دلار نشان می‌دهد که تقاضا در این بازار بیشتر شده و بازارساز نتوانسته است با مداخله خود روند قیمت بازار را به دست خود بگیرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: