bazarnews

کد خبر: ۷۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
یادداشت بورسی همتی؛
همتی با تاکید بر لزوم حمایت از بازار سرمایه نوشت: پیشنهاد می‌کنم بازارسازی در جهت حفظ نقدشوندگی در بازار سهام به صورت عاجل با همکاری جدی سهامداران عمده و صندوق‌های سرمایه گذاری و سایر بازیگران اصلی بازار سرمایه انجام گیرد.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

قبلا هم تاکید کرده ام اقبال مردم به بورس موضوع مهمی است و عملکرد سرمایه گذاران کوچک و بزرگ پشتوانه بازار سرمایه است. لذا نظر به ورود طیف گسترده سرمایه گذاران جدید، تعامل حرفه ای، ارائه آموزش های سرمایه گذاری و شفافیت نهادهای مجری معاملات و معامله گران با این دسته از سرمایه گذاران، منجر به حفظ منافع و تداوم حضور بلندمدت و فعالیت آن ها در بازار خواهد بود.

شایسته است مالکان عمده سهام اعم از نهادهای دولتی، عمومی غیردولتی، بنگاه های خصوصی بزرگ و حتی شرکت های تابعه بانک ها که طی چند ماه گذشته به دلیل رشد قیمت سهامشان منتفع شده اند با رعایت ضوابط قانونی نقش بازارسازی را ایفا کنند و برای اطمینان دادن به سرمایه گذاران خرد در جهت نقدشوندگی بازار و محافظت در برابر نوسانات اقدام کنند.

بانک مرکزی توسعه بازار سرمایه و افزایش سهم آن در نظام تامین مالی را در راستای اصلاح ساختاری اقتصاد و ثبات مالی می داند و از آن حمایت می کند. استقرار نظام عملیات بازار باز و توسعه ابزارها و بازار بدهی دولتی و انتشار گواهی اعتبار مولد را در این راستا پی می گیرد.

پیشنهاد می کنم بازارسازی در جهت حفظ نقدشوندگی در بازار سهام به صورت عاجل با همکاری جدی سهامداران عمده و صندوق های سرمایه گذاری و سایر بازیگران اصلی بازار سرمایه انجام گیرد.

برچسب ها: همتی ، بانک مرکزی ، بورس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: