bazarnews

کد خبر: ۷۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اصل را بر آموزش حضوری گذاشتیم مگر نتوانیم پروتکل را رعایت کنیم اظهار کرد: هرجا تعداد دانش آموزان زیاد باشد اجازه دادیم گروه بندی کنند و در گروه های مختلف و زمان های مختلف به مدرسه بیایند. باید دانش آموزان را گروه بندی کنند. مساحت کلاس ها و مدارس متفاوت است. باید یک متر بین هردانش آموز با دانش آموز دیگر فاصله باشد. یک کلاس ممکن است با هفت نفر و کلاسی دیگر با تعداد بیشتر تشکیل شود.

وزیر آموزش و پرورش آخرین تمهیدات بازگشایی مدارس از فردا را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا ، محسن حاجی میرزایی با حضور در شبکه خبر درباره علت تغییر در تصمیم گیری برای بازگشایی حضوری مدارس از فردا و در پاسخ به اینکه آیا در اتخاذ این تصمیم تعجیل نکردید؟ اظهار کرد: تصمیمات از دو ماه قبل مشخص بود که نیمه شهریور روز آغاز بازگشایی مدارس است و ما وضعیت های مختلفی را اعلام کرده بودیم که به اشکال مختلف عمل میکنیم.
وی افزود: با وزارت بهداشت جلساتی داشتیم و آنها معتقد بودند اگر مناطق را به سفید و زرد و قرمز تقسیم کنیم، این شهرها و مناطق فاصله شان با هم زیاد نیست وگاهی اوقات نگرانی درباره مناطق سفید بیشتر است و ممکن است با عدم رعایت بهداشت، شیوع بیماری بیشتر شود. تاکید وزارت بهداشت این است که یک پروتکل اجرا شود. تجربه برگزاری مراسم محرم باعث شده به گونه ای عمل شود که همه را یکجا ببینیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسئولین بهداشت به عنوان متخصصان امر پروتکل هایی را در اختیار ما قرار دادند و گفتند اگر رعایت شود برگزاری حضوری اشکالی ندارد و پروتکل ها را به مناطق اعلام کردیم گفت: طبق این پروتکل ها فاصله بین دانش آموزان یک متر باشد. زمان هرکلاس حداکثر 35 دقیقه است. دانش اموزان در کلاس های مختلف و در ساعت های مختلف حضور می یابند که اجتماع انجام نشود. تهویه باید مناسب باشد. پنجره ها باز باشد. روی شست و شوی دست ها و آماده بودن سرویس بهداشتی مدارس مقرراتی را اعلام کردند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: