bazarnews

کد خبر: ۷۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
۲۸۰ هزار میلیارد ریال اموال مازاد بانک های دولتی از دی ماه ۱۳۹۶ تا مرداد ماه سال ۱۳۹۹ فروخته شد.

طی گزارشی در تشریح اهم سیاست ها، برنامه های عملیاتی، اقدامات اجرایی و دستاوردهای این وزارتخانه در حوزه امور بانکی، عنوان داشت: ۱۳۰ هزار میلیارد ریال از اموال مازاد بانک های دولتی در سال ۱۳۹۸ واگذار شده است. همچنین معاونت امور بانکی با ارائه گزارش عملکرد یکساله این وزارتخانه در حوزه امور بانکی، از فروش ۲۸۰ هزار میلیارد ریال اموال مازاد بانک های دولتی از دی ماه ۱۳۹۶ تا مرداد ماه سال ۱۳۹۹ خبر داد.
بر این اساس، همچنین بانک های دولتی و خصوصی شده کشور با هدف کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری، نسبت به «تعدیل شعب» اقدام نمودند به نحوی که در سال گذشته نسبت به تعدیل ۹۰۳ شعبه و در سال جاری نیز تا پایان تیرماه نسبت به تعدیل ۱۴۰ شعبه اقدام کردند.
این گزارش تصریح دارد: پس از تأکیدات رئیس جمهور محترم در دیدار با مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی در آذر ماه سال ۱۳۹۷ که اولویت نخست کاری این وزارتخانه را اصلاح نظام بانکی ترسیم نمود، معاونت بانکی، بیمه و امور شرکت های دولتی وزارت اقتصاد اقدام به تدوین برنامه اجرایی اصلاح نظام بانکی کرده و بر اساس این برنامه در ابتدا چالش های شبکه بانکی استخراج و در سه دسته کلی، چالش های حوزه مالی، چالش های حوزه ساختاری و چالش های حوزه نهادی و قوانین و مقررات تقسیم بندی شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: