bazarnews

کد خبر: ۷۶۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از ۶ شهریورماه شروع شده و متقاضیانی دارای مهارت یک ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه inhb.ir ثبت نام و از مزایای آن بهره مند شوند.

شیوع بیماری کرونا و الزام به تعطیلی کسب و کارها موجب شد تا در بحث ایجاد اشتغال، مشاغل خانگی مورد توجه قرار گیرد. پیش از این، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دبیر خانه توسعه و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب شناسی طرح های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال ۱۳۹۶ طرح تصویب شد.
قرار است جهاد دانشگاهی مسوولیت پیاده سازی و اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا کند.
این طرح طی سال های ۹۶ تا ۹۸ به صورت آزمایشی در ۹ استان با ظرفیت ۲۰ هزار نفر اجرا شد و با توجه به نتایج قابل قبول این طرح و ضرورت توجه بیش از پیش مشاغل خانگی در دوران کرونا بنا به گفته معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون مقرر شد برای رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور در ۳۱ استان اجرا شود.
این طرح در سه فاز شناسایی مزیت ها، توانمندسازی و اتصال به بازار انجام می شود که وظیفه مطالعات فاز اول طرح (شامل نیازسنجی، مزیت سنجی و ظرفیت سنجی مشاغل خانگی) به جهاد دانشگاهی محول شد. در عین حال این نهاد پس از ثبت نام متقاضیان، مشاوره های لازم را ارائه می دهد.
زمان و جزئیات ثبت نام در طرح
ثبت نام متقاضیان طرح توسعه ملی مشاغل خانگی از ۶ شهریورماه با ظرفیت ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر همزمان با هفته دولت شروع شد و به مدت یک ماه (۶ مهرماه) ادامه دارد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: