bazarnews

کد خبر: ۷۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته کمتر از 2 میلیون دوز واردات واکسن آنفلوآنزا داشتیم، اما این رقم امسال به ۱۱ تا ۱۲ میلیون دوز افزایش خواهد یافت.

کیانوش جهانپور با بیان این مطلب، افزود: همکاران ما در شبکه بهداشتی کشور در سال گذشته، ۲۵۰ هزار دوز واکسن دریافت کردند که امسال با افزایش 10 برابری توزیع واکسن در شبکه های بهداشت، 2 میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن برای گروه های در معرض خطر و پرخطر یعنی واکسیناسیون مادران باردار و بیماران خاص توزیع خواهد شد و این گروه از جمعیت، رایگان واکسینه خواهند شد.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: همچنین برای سایر گروه ها و افراد نیز بالغ بر ۸.۵ میلیون دوز واکسن آنفلونزا در نظر گرفته شده که اواخر شهریورماه در شبکه توزیع دارویی و داروخانه ها توزیع شده و در قبال هر کد ملی یک دوز واکسن قابل تحویل خواهد بود.
وی تاکید کرد: واکسیناسیون همگانی آنفلونزا به هیچ وجه توصیه نمی شود، علاوه برآن، اینکه شایعه شده برای دریافت واکسن، ثبت نام در داروخانه ها صورت می گیرد نیز صحت ندارد و نه تنها هدف خیرخواهانه ندارد، بلکه به نظر می رسد این یک کلاهبرداری است و عده ای در پی سواستفاده هستند.
دکتر جهانپور ادامه داد: به رغم تمام مشکلات ارزی، برای تهیه و توزیع و مصرف منطقی واکسن آنفلوآنزا مشکلی وجود نخواهد داشت و واکسن برای گروه های در معرض خطر و پرخطر فراهم است، لذا تقاضای کاذب و هزینه بیجا نباید ایجاد کرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: