bazarnews

کد خبر: ۷۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
بهای آلومینیوم و مس در اخرین معاملات صورت گرفته در بازارهای جهانی با افزایش روبرو شده است، این درحالی است که شیوع کرونا برخی از کسب و کارها را به حال تعلیق درآورد.
 

گزارش ها نشان می دهد در روز منتهی به جمعه ( ۱۴ شهریورماه)، بهای جهانی آلومینیوم رشد ۹.۵ دلاری به ازای هرتن را نشان می دهد.

آمارهای منتشر شده در بورس فلزات لندن حاکی است بهای آلومینیوم در ۱۴ شهریور ماه، نسبت به آخرین معاملات انجام شده در ۱۳ شهریور ماه حدود ۹.۵ دلار در ازای هر تن معادل ۰.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

اکنون هر تن آلومینوم در بازارهای جهانی حدود یک هزار و ۷۵۳ دلار معامله می شود.

میانگین موجودی انبارهای نگهداری آلومینوم نیز در روز گذشته( جمعه) از یک میلیون و ۵۵۴ هزار و ۳۷۵ تن به  حدود یک میلیون و ۵۳۷ هزار و ۶۷۵ تن تقلیل یافته که این مساله از رونق تقاضا برای خرید آلومینوم خبر می دهد.

همچنین میزان تقاضا برای خرید مس در بازارهای جهانی رو به افزایش گذاشته به نحوی که بهای جهانی فلز سرخ رشد ۲.۸۸ درصدی را تجربه کرده و به محدوده قیمت ۲۷ ماه گذشته یعنی ۶ هزار ۶۷۸ دلاری رسیده است.

رونق مجدد اقتصاد چین به عنوان دومین اقتصاد جهان پس از چند ماه رکود، بر افزایش تقاضا برای خرید آلومینیوم و مس در جهان بی تاثیر نیست.

مقام های چین پیش از این اعلام کردند: کشور متبوعشان به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان از آوریل تا ژوئن (دو ماهه سوم ۲۰۲۰) ۳.۲ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گسترش یافته و این یک چرخش ۱۸۰ درجه ای نسبت به افت شدید اقتصادی این کشور از ماه ژانویه تا مارس (سه ماهه اول سال ۲۰۲۰) محسوب می شود، هنگامی که اقتصاد چین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۸ درصد کاهش یافت و نخستین رکود اقتصادی چین در حدود نیم قرن گذشته روی داد.

گزارش ها حاکی است، تولید ناخالص داخلی چین در نیمه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱.۶ درصد کاهش یافته و این رقم برای سه ماهه نخست سال گذشته ۶.۸ درصد کاهش و برای سه ماهه دوم ۳.۲ درصد رشد داشت.

 

ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: