bazarnews

کد خبر: ۷۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ارایه اینترنت رایگان گفت: اینترنت رایگان 600 هزار معلم را تمدید می کنیم تا در آموزش مجازی هزینه ای را پرداخت نکنند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز با حضور مجازی در برنامه «یک روز تازه» درباره ارایه اینترنت رایگان به دانش آموزان اظهار کرد: کارهای اینترنت رایگان برای ارایه آموزش مجازی به دانش آموزان از روز گذشته ۱۵ شهریور آغاز شده است و دیشب نیز شرکت ایرانسل اطلاعیه ای درباره نحوه عملکردش را منتشر کرد و برنامه هایش برای اجرای بسته های آموزشی به اطلاع مشترکان رساند .
وی ادامه داد: اینترنت رایگان شامل مجموعه سایت هایی که از سوی وزارت آموزش وپرورش تعیین شده و یک بسته ماهانه برای دانش آموزان است نام این بسته را «شاد» می گذاریم اما فقط مشمول استفاده از «شاد» نیست .
وزیر ارتباطات و فناوری تصریح کرد: طی دو سه روز آینده جزییات ارایه این بسته رایگان و نحوه نام نویسی را اعلام می کنیم .
آذری جهرمی دربار ارایه بسته های اینترنتی رایگان به معلمان نیز توضیح داد: یک معلم در یک کلاس معمولا دارای ۳۰-۴۰ دانش آموز است که مصرف اینترنت برای وی بالا می رود؛ بنابراین از فروردین ماه بسته اینترنتی ۲۰ گیگی سه ماهه به آنها ارایه کردیم .
وی تصریح کرد: برای اینترنت معلمان دو اقدام اساسی انجام شد، همه مدارس در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و بنابراین استفاده از اینترنت در این شبکه رایگان است، روز گذشته مصرف اینترنت ۵ گیگابیت بود به نسبت آنچه برای آنها در نظر گرفته ایم ناچیز بود اما برای روز اول شروع خوبی بود .

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: