bazarnews

کد خبر: ۷۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: در نشست امروز سوابق مدنظر یک رجال سیاسی و مناصب مشاغل مدنظر مشخص شد. وی گفت: حداقل سن افراد ۴۵ و حداکثر آن ۷۰ سال در هنگام ثبت نام و کاندیداتوری باشد. کاندیدا باید از سلامت و توانایی جسمی و روانی برخوردار بوده و شرایط عدم محکومیت به جرایم اقتصادی، امنیت داخلی و خارجی، تخلف انتخاباتی، عدم وابستگی به گروه های غیر قانونی و عدم اعتیاد به مواد مخدر را داشه باشد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: در نشست امروز سوابق مدنظر یک رجال سیاسی و مناصب مشاغل مدنظر مشخص شد.
علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه 16 شهریور ) این کمیسیون با بیان اینکه در جلسه امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه براساس این طرح در ماده ۳۵ قانون انتخابات تغییراتی صورت می گیرد و چندین بند به آن الحاق می شود افزود: در سالیان گذشته شاهد کاندیداتوری تعداد بالایی از افراد بودیم که ثبت نام این افراد باعث وهن نظام مقدس جمهوری اسلامی شده بود.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: براساس تغییرات صورت گرفته در قانون انتخابات حداقل مدرک تحصیلی کاندیداها باید کارشناسی ارشد یا معادل آن که به تایید وزارت علوم رسیده است، باشد و حداقل سن افراد ۴۵ و حداکثر آن ۷۰ سال در هنگام ثبت نام و کاندیداتوری باشد. کاندیدا باید از سلامت و توانایی جسمی و روانی برخوردار بوده و شرایط عدم محکومیت به جرایم اقتصادی، امنیت داخلی و خارجی، تخلف انتخاباتی، عدم وابستگی به گروه های غیر قانونی و عدم اعتیاد به مواد مخدر را داشه باشد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: