bazarnews

کد خبر: ۷۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: در پی حذف سقف ظرفیت ۶۰ درصدی مسافرگیری در پرواز برای شرکت های هواپیمایی، شرکت های ریلی نیز درخواست کرده اند تا سقف ۵۰ درصدی پذیرش مسافر ریلی حذف شود.

سعید رسولی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره تأثیر شیوع کرونا بر حمل و نقل ریلی اظهار داشت: شیوع این ویروس در آستانه سفرهای نوروزی در کشور اتفاق افتاد؛ این در حالی است که ظرفیت همه شرکت ها در ایام پیک سفرهای نوروزی کاملاً پر می شود و درآمد پایانی سال کمک می کند به شرکت هایی که در طول سال به سبب کمبود مسافر با ضرر گاهی اوقات حتی سیر می کنند.
وی افزود: در همان زمان شرکت ها مکلف شدند همه بلیت های فروخته شده ایام نوروز را مسترد کنند آن هم در انتهای سال که شرکت های حمل و نقلی به لحاظ اقتصادی در یک فشار خاصی قرار دارند، استرداد پول بلیت های فروخته شده، فشار مضاعفی به این مجموعه ها وارد کرد.
رسولی بیان داشت: با این حال شرکت های حمل و نقل ریلی موفق شدند تمامی بلیت های فروخته شده را به طور کامل به مسافران برگردانند؛ حتی مبلغ ۱۰ درصدی هم که طبق معمول بابت هزینه خسارت استرداد بلیت از مسافران کم می شد را در روزهای پایانی سال گذشته به مسافران برگرداندند.
به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن، در مجموع نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان شب عید پول استرداد وجوه بلیت شد که شرکت های ریلی به مسافران بازپس دادند.
رسولی با تأکید بر اینکه شرکت های حمل و نقلی بلافاصله می بایست عملیات ضد عفونی را با کیفیت انجام می دادند، گفت: شرکت های ریلی با احساس مسئولیت و تعهد از بهترین مواد و لوازم ضد عفونی کننده برای ضدعفونی واگن ها، ایستگاه ها و غیره استفاده کردند؛ البته این اتفاق، پس از آنکه ستاد ملی مبارزه با کرونا ، مجوز آغاز سفرهای ریلی را صادر کرد، رخ داد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: